|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYNUR KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, elektronik ticaretin temel kavramlarını , elektronik ticarette süreçleri ve elektronik ticarette pazarlama yöntemlerini öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | E-ticaret faaliyetlerini düzenleyebilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-18 Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | E-ticaret faaliyetlerini uygulayabilir. |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-16 Mesleki özgüven becerisi PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | E- ticaret türlerini tanımlayabilir. |
PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | pazarlama karmasını tanımlayabilir. |
PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-16 Mesleki özgüven becerisi PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
E-ticaret, ticaret türleri, avantajlar- dezavantajlar, internette pazarlama, yeni ekonomi, araçlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Küreselleşme ve Yeni Ekonomi | Anlatım, tartışma, soru-cevap,Proje Sunumu |
2 | Elektronik Ticaret kavramı, tarafları, kapsamı, türleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, Proje Sunumu |
3 | Elektronik Ticaretin Araçları | Anlatım, soru-cevap, Proje Sunumu |
4 | Elektronik Ticarette ödeme araçları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, Proje Sunumu |
5 | Elektronik Ticaretin avantajları, dezavantajları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, Proje Sunumu |
6 | E ticaret iş modelleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, Proje Sunumu |
7 | internet teknolojisi ve e-ticaret | Anlatım, soru-cevap, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnternette Pazarlama | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
12 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
13 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek değerlendirme |
15 | okumalar- web sitesi incelemeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mustafa, T. (2006). Elektronik Ticaret-Kavramlar ve Uygulamalar. Avcı Ofset, Sakarya Kitabevi, Birinci Baskı, Şubat. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisiyar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |