|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELTEM KARATAŞ (meltemkaratas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEFİK KARTAL, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dört temel dil becerisini başlangıç seviyesinden orta-öncesi seviyeye kadar kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel düzeyde İngilizce gramer yapılarını kullanabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Dört dil becerisini temel düzeyde kullanabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük yaşamla ilgili basit cümleleri ve sıkça kullanılan ifadeleri anlayabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Basit ve rutin konularda iletişim kurabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | İhtiyaçlarının doyumuna yönelik günlük ifadeleri ve çok temel kalıpları kullanabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Kendisini ve başkalarını tanıtabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-7 | Karşısındaki kişi yavaş ve net konuştuğu takdirde basit bir şekilde iletişim kurabilir. |
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İngilizce'de geçmiş,şimdiki ve gelecek zaman yapıları,sayılabilen ve sayılamayan isimler,miktar belirleyiciler,karşılaştırma ifadeleri,yiyecek-içecek,ev araç gereçlerini içeren kelimeler,temel düzey sıfatlar ve zarflar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | be fiilinin geçmiş zaman hali;was,were kelime dizilimi, cümlede vurgu | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
2 | geçmiş zaman düzenli düzensiz fiiller, geçmiş zaman ifadeleri, -ed eki, -ed ekinin telaffuzu, | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
3 | there is /there are, kelime çalışması;ev ve eşyalar | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
4 | there was/there were, yer bildiren edatlar | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
5 | Şimdiki zaman, fiil öbekleri | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
6 | geniş zamanla şimdiki zamanın karşılaştırılması, şehir mekanları, şehir adları | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
7 | Genel tekrar | ANLATMA |
8 | Ara Sınav | |
9 | sayılabilen ve sayılamayan isimler | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
10 | miktar belirleyiciler, a lot,not much etc., how much,how many?, ea harflerinin telaffuzu | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
11 | gelecek zaman, "be going to" plan ve tahminler | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
12 | karşılaştırma sıfatları, kişilik sıfatları, en üstünlük derecesi sıfatları, iklim kelimeleri | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
13 | zarf yapma, temel zarflar | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
14 | Present Perfect, Present Perfect ile Simple Past tense karşılaştırılması | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
15 | Genel tekrar | ANLATMA |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Oxford University Press New Headway the Fourth Edition Student's Book | |
2 | Oxford University Press New Headway the Fourth Edition Workbook | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Oxford Üniversitesi yayınları New English File Elementary öğrenci ve çalışma kitabı.bilgisayar,projeksiyon,cd çalar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 14 | 140 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 8 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 360 |