|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALMILA GÖKÇE ÖZCAN (almila.ozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tarih boyunca Tarih biliminin geçirdiği evreleri ve bu evrelerdeki değişim ve dönüşümün sonuçlarını anlatmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Olayların sebeplerini ve sonuçları derinlemesine analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yer ve zaman bakımından dönemin toplumsal, ekonomik yapılarını, iklim ve diğer bütün şartları detaylı şekilde değerlendirebilir. |
PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme süreçlerini geliştirebilir. PÇ-8 Sorumluluğu altındaki birey veya grupların öğrenme süreçlerini yönlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Tarihi olayları tek bir sebebe bağlamadan sade şekilde açıklayabilir. |
PÇ-10 Tarih alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. PÇ-11 Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir ve bu alandaki gelişmeleri takip ederek kendini yenileyebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-13 Bu programdan edindiği donanımla doktora programını sürdürebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tarih Yazıcılığının Evreleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Geçmişten günümüze Tarih yazıcılığı ve geçirdiği dönemler: Hikayeci (Rivayetçi) Tarih Dönemi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 2 | Öğretici (Pragmatik-Faydacı) Tarih Dönemi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 3 | Araştırmacı, Modern, Neden - Nasılcı Tarih Dönemi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 4 | Kaynakların sınıflanması: 1- Yazılı kaynaklar a- Arşiv belgeleri: b- Yayınlanmış resmi belgeler: | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 5 | Kaynakların sınıflanması: c- Döneme ait kanunlar, kararnameler, kararlar d- İncelenen döneme ait hatıralar, eserler, e- Edebiyat çalışmaları f- Dönemin basın-yayın organları (gazeteler, dergiler) | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 6 | Kaynakların sınıflanması: Sözlü kaynaklar: Canlı şahitler, ses kasetleri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 7 | Kaynakların sınıflanması: Diğer kaynaklar: Fotoğraflar ve günlük eşyalar vs. | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tarih Yazımında Faydalanılacak Çeşitli Bilim Dalları:Arkeoloji, Antropoloji: , İktisat, Filoloji, Nümizmatik, Heraldik Felsefe, Epigrafi, | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 10 | Kronoloj, Sosyoloji, Etnografya, Paleografya, Coğrafya, Diplomasi, Toponomi, Sigolografi, Secere, Onomastik, Psikoloji, Siyaset, Kimya | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 11 | 4T Kuralı: Tasnif, Tahlil, Tenkit ve Terkip | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 12 | Tarih araştırma ve yazımında kaynakların tasnifi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 13 | Tarih araştırma ve yazımında kaynakların tahlili | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 14 | Tarih araştırma ve yazımında kaynakların tenkidi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 15 | Tarih araştırma ve yazımında kaynakların terkibi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İlber Ortaylı, Tarih Yazıcılık Üzerine, Cedit neşriyat | |
| 2 | Şehabettin Tekindağ, Osmanlı Tarih Yazıcılığı | |
| 3 | Ayfer GENÇ, Yüzyılları Buluşturan Tarih Yazıcılığı | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve projeksiyon malzemesi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 14 | 112 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||