Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ605 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TUİ605 Adı: TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURCU GÜLSEVİL BELBER (bbelber@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Turizmde tüketici davranışlarının nasıl ortaya çıktığını, hangi faktörlerin davranışı belirlediğini ve tüketici davranışının nelerden etkilendiğini, tüketicilerin turizm ürünleri ile ilgili satın alma kararlarını alırken nasıl bir süreçten geçtiğini anlatmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizmde tüketici davranışını belirleyen faktörleri açıklar PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Turizmde tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri analiz eder. PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Satın alma karar süreci ile ilgili temel teorileri değerlendirir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-6 Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerini etkin şekilde yönetebilmek için gerekli olan önemli işletmecilik ilkelerini bilir, eleştirel şekilde değerlendirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tüketici pazarlarının demografik ve ekonomik özellikleri; tüketici davranışını etkileyen faktörler; tüketici satın alma durumları ve karar sureci konuları; çevresel etkiler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici davranışı ile ilgili kavramlar Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Tüketici davranışını etkileyen demografik faktörler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Tüketici davranışını etkileyen demografik faktörler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
6 Tüketici davranışını etkileyen sosyo-kültürel faktörler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
7 Tüketici davranışını etkileyen sosyo-kültürel faktörler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Turistik tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
10 Turistik tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
11 Turistik tüketici davranışını etkileyen demografik faktörler Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
12 Turistik tüketici davranışını etkileyen sosyo-kültürel faktörler Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
13 Turistik tüketici davranışını etkileyen sosyo-kültürel faktörler Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
14 Turistik satın alma karar süreci Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
15 Turistik satın alma karar süreci Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma, Anlatma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Odabaşı, Y., Barış, G. 2002. Tüketici Davranışı. MEDIACAT Kitapları
2 Swarbrooke, J., Horner, S. 2007. Consumer Behavior in Tourism. Butterworth-Heinemann: Oxford
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 5 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180