|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM İLHAN (ibrahim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İBRAHİM İLHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere bilim felsefesi alanında eleştirel düşünme ve tartışma becerisi kazandırmak, bunun yanında bilimin ne olduğu ve öğrencilerin kendi araştırmalarının bilime nasıl katkı sağlayacağı konusunda kendi görüşlerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilim felsefesi alanını ileri düzeyde kavrar |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | turizm alanı bağlamında ampirik metotların önemini ve ilişkisini tanımlar |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Turizmin dahil olduğu daha geniş temalar hakkında eksiksiz bir anlayış geliştirir. |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Felsefe, Bilim,, Bilim Felsefesi, Bilime Farklı Yaklaşımlar, Bilimin Değeri, Doğrulamacılık, Yanlışlamacı Bilim Kuramı, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Bilimsel Araştırma Programları Metodolojisi, Toplum Bilimlerinin Teorik Temelleri, Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi, Sosyal Bilimde Yöntem, Postmodern Bilim, Araştırma Etiği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Felsefe | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
2 | Bilim | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Bilim Felsefesi | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal Bilimde Yöntem | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
5 | Bilimin Özellikleri | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
6 | Bilimin Değeri | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
7 | Bilim Kuramları | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ontoloji ve Bilim Mantıksal Pozitivizm | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
10 | Yanlışlamacılık Kuramı ve Karl Popper | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
11 | Thomas Kuhn ve Bilimsel Devrimlerin Yapısı | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
12 | Bilimsel Araştırma Programları Metodolojisi: Lakatos | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
13 | Postmodern Bilim | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
14 | Özgür Bir Toplumda Bilim- Paul Feyerabend | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
15 | Sosyal Bilimler Felsefesi Özet | Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, 3. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991. | |
2 | Cemal Yıldırım, Bilimsel Düşünme Yöntemi, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1997. | |
3 | A. Kadir Çüçen, Bilim Felsefesine Giriş, Sentez Yayıncılık, Bursa, 2012. | |
4 | Ömer Demir, Bilim Felsefesi, Vadi Yayınları, Ankara, 2000. | |
5 | Peter Winch, Sosyal Bilim Düşüncesi ve Felsefe, Çeviren: Ömer Demir, 2. Basım, Vadi Yayınları, Ankara, 2007., | |
6 | Karl R. Popper, Bilimsel ASraştırmanın Mantığı, Çevirenler: İlknur Aka ve İbrahim Turan, 2. Baskı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2003. | |
7 | Andrew Sayer, Sosyal Bilimde Yöntem: Realist Bir Yaklaşım, Küre Yayınları, İstanbul, 2016. | |
8 | Doğan Özlem, Bilim Felsefesi, Notos Kitap Yayınevi, İstanbul, 2010. | |
9 | Alex Rosenberg, Bilim Felsefesi: Çağdaş Bir Giriş, Dipnot Yayınları, Ankara, 2015. | |
10 | Brian Fay, Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi: Çokkiiltürlü Bir Yaklaşım, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2005. | |
11 | Dominique Lecourt, Bilim Felsefesi, Dost Kitabevi Yayınlan, Ankara, 2016. | |
12 | Imre Lakatos, Bilimsel Araştırma Programlarının Metodolojisi, Alfa, İstanbul, 2014. | |
13 | John Losee, Bilim Felsefesine Tarihsel Bir Giriş, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2012. | |
14 | Paul Feyerabend, Bilim Kilisesi: Özgür Bir Toplumda Bilim, Türkçesi: Cevdet Cerit, Pınar Yayınları, İstanbul, 1991. | |
15 | Pierre Bourdieu, Bilimin Toplumsal Kullanımları: Bilimsel Alanın Klinik Bir Sosyolojisi İçin, Heretik Yayınları, Ankara, 2013. | |
16 | Richard E. Lee ve Immanuel Vvallerstein, İki Kültürü Aşmak: Modem Dünya Sisteminde Fen Bilimleri ile Beşeri Bilimler Ayrılığı, Metis Yayınları, İstanbul, 2007. | |
17 | Teo Grunberg ve David Grunberg, Bilim Felsefesi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2013. | |
18 | Thomas S. Kuhn, Asal Gerilim, Bilimsel Gelenek ve Değişim Üzerine Seçme İncelemeler, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1994. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 2 | 30 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |