|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU EREN (deren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çok değişkenli analizin kavram ve tekniklerini tanıtmak ve ilişkili problemlere çok değişkenli analizin uygulama örneklerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz tekniklerinin uygulaması öğrenilir. |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Verileri analiz edebilme, değerlendirebilme, deney yapma ve tasarlama becerisi |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İlgili daldaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Istatistik biliminin ulusal ve küresel tesirini anlama becerisi |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | İstatistiksel paket program kullanımı ve gerçek yasamda karsilasilan problemleri cozmede kullanabilme becerisi |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | İstatistiksel paket program kullanımı ve gerçek yasamda karsilasilan problemleri cozmede kullanabilme becerisi |
PÇ-4 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. PÇ-10 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çok değişkenli veri analizi ve uygulama alanları, veri matrisi ve ölçme düzeyleri, çok değişkenli dağılımlar, çok değişkenli normal dağılım, çok değişkenli hipotez testleri, lojistik regresyon analizi, temel bileşenler ve factor analizi, konjoint analizi, uyum analizi, çoklu uyum analizi, çok boyutlu ölçekleme, diskriminat analizi, kümeleme analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İstatistik ve çok değişkenli veri analizi ve uygulama alanları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | Veri Hazırlama ve tanımlayıcı istatistikler | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
3 | Normal dağılım | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
4 | Parametrik hipotez testleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
5 | Parametrik olmayan hipotez testleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
6 | Korelasyon ve Regresyon analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
7 | Regresyon analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lojistik regregyon analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
10 | Açıklayıcı faktör analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
11 | Kümeleme analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
12 | Ayırma analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
13 | Güvenilirlik ve geçerlilik | Soru cevap. Bilgisayar uygulaması. Öğrenci sunumu. |
14 | Doğrulayıcı faktör analizi | Soru cevap. Bilgisayar uygulaması. Öğrenci sunumu. |
15 | Yapısal eşitlik modellemesi | Soru cevap. Bilgisayar uygulaması. Öğrenci sunumu. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hair, J. D., Anderson, R. E., Tatham, R. L. ve Black, W. C., (2010). Multivariate Data Analysis (7th Ed.). New Jersey: Pearson Education, Inc. | |
2 | Kurtuluş, K. (2004). Pazarlama Araştırmaları (8. Bas.). İstanbul: Literatür Yayıncılık. | |
3 | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. | |
4 | Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar. İstanbul: Seçkin Yayıncılık. | |
5 | Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. | |
6 | Karagöz, Y. (2018). SPSS ve AMOS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
7 | Karagöz, Y. (2016). SPSS - AMOS - META Uygulamalı İstatistiksel Analizler, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | |
8 | Alpar, R. (2017). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler, Ankara: Detay Yayıncılık. | |
9 | Alpar, R. (2020). Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik Güvenirlik, Ankara: Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 2 | 3 | |
4.Sunum | 3 | 3 | |
5.Rapor | 1 | 2 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |