Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TUİ610 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TUİ610 Adı: TURİZM PAZARLAMASINDA YENİ YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, dinamik bir yapı gösteren günümüz işletmecilik ortamında, yeni geliştirilen güncel pazarlama yaklaşımları konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama yaklaşımlarındaki değişim hakkında bilgi verebilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Yani pazarlama yaklaşımları hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir ve bunları uygulayabilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Yeni pazarlama yaklaşımlarının turizm alanındaki uygulamalarını ve bunların önemini bilebilir; bunları etkin bir şekilde uygulayabilir PÇ-1 Turizm İşletmeciliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-7 Turizm işletmeciliği ile ilgili rekabet stratejileri geliştirir ve uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlamanın yeni tanımı ve pazarlama karmasındaki değişime ilişkin değerlendirmeler, Postmodern Pazarlama, Değer Temelli Pazarlama, Pazar Odaklılık, Örgütsel Hizmet Odaklılık, Nöropazarlama, Hizmet Baskın Mantık, Müşteri Bağlılığı, Veri Tabanlı, İlişkisel Pazarlama, Sosyal Medya ve Pazarlama, Etkinlik Pazarlaması, Mobil Pazarlama, Gerilla Pazarlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği, tarihsel süreçte pazarlama felsefesindeki/anlayışındaki değişim ve gelişim Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Pazarlamanın yeni tanımı ve pazarlama karmasındaki değişime ilişkin değerlendirmeler Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Post Modern Pazarlama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
4 Pazarlamama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
5 İçerik Pazarlaması Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
6 Nöropazarlama/Bilinçaltı Pazarlama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
7 Yeşil Pazarlama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Niş/gedik Pazarlama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
10 Veri Tabanlı Pazarlama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
11 İlişkisel Pazarlama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
12 Sosyal Medya ve Pazarlama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
13 Etkinlik Pazarlaması Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
14 Mobil Pazarlama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
15 Gerilla Pazarlama Proje Sunumu, Soru- Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Varinli, İ. (2012). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar, İstanbul: Seçkin Yayınevi.
2 Artuğer vd. (2014). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Turizmde Uygulamaları, Ankara: Detay Yayıncılık
3 Yılmaz, i. (2016). Turizm Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlardan Seçmeler, Ankara: Detay Yayıncılık
4 Kılıç, B. ve Öter, Z. (2015). Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar, İstanbul: Beta Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
projeksiyon, kitaplar, makaleler, internet kaynakları, ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 4 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 179