|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZARİFE ZARARSIZ (zarifezararsiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZARİFE ZARARSIZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bulanık küme teorisinin temel kavramlarını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bulanık küme kavramı bilinir |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bulanık küme üzerindeki işlemler bilinir |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bulanık kümeler üzerindeki aritmetik işlemler öğrenilir. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bulanık kümeler üzerindeki bulanık bağıntı öğrenilir. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Klasik kümelerden Bulanık kümelere, Klasik kümelere karşı bulanık kümeler, Bulanık kümeler üzerindeki İşlemler, Bulanık kümeler üzerindeki İşlemler, Bulanık aritmetik, Bulanık bağıntılar, Bulanık bağıntıların denklemleri, Bulanık değişkenlerin fonksiyonları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klasik kümelerden Bulanık kümelere | Anlatım |
2 | Klasik kümelere karşı bulanık kümeler | Anlatım |
3 | Bulanık kümeler üzerindeki İşlemler | Anlatım |
4 | Bulanık kümeler üzerindeki İşlemler | Anlatım |
5 | Bulanık aritmetik | Anlatım |
6 | Bulanık aritmetik | Anlatım |
7 | Bulanık aritmetik | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bulanık aritmetik | Anlatım |
10 | Bulanık bağıntılar | Anlatım |
11 | Bulanık bağıntılar | Anlatım |
12 | Bulanık bağıntıların denklemleri | Anlatım |
13 | Bulanık bağıntıların denklemleri | Anlatım |
14 | Bulanık bağıntıların denklemleri | Anlatım |
15 | Bulanık değişkenlerin fonksiyonları | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fuzzy sets and fuzzy logic, Theory and application, g. Klir and B. Yuan | |
2 | First Course on Fuzzy Theory and Applications, Kwang H. Lee | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İlgili dersin kitapları ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |