|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ŞENOL (msenol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel kavramların öğrenilmesi açısından bu ders son derece önemlidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüksek mertebeden lineer denklemleri tanır, Denklemleri eşdeğer formlarına indirgeyerek çözer, Ortonormal fonksiyonları tanır, Lineer olmayan denklemleri tanır |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. PÇ-4 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar ve uygulamaları, temel teori ve ileri uygulamalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Diferensiyel denklemler ve çözümleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Birinci dereceden diferensiyel denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Birinci dereceden denklemlerin uygulamaları | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Yüksek mertebeden lineer diferensiyel denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | İkinci dereceden yüksek mertebeden diferensiyel denkjlemlerin uygulamaları | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Lineer diferensiyel denklem sistemleri. | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Varlık ve teklik teoremi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çözümlerin başlangıç verilerine bağımlılığı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Homogen Lineer diferensiyel denklemler sistemi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Homogen olmayan lineer diferensiyel denklemler sistemi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Sturm-Liouville Sınır değer problemi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Ortogonallik ve karakteristik fonksiyonlar | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Ortonormal fonksiyonların seriye açılımı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Lineer olmayan diferensiyel denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Differential Equations, Shepley L. Ross | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 15 | 45 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |