|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP SOYLU (zeynepsoylu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEYNEP SOYLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bireysel bazda ve iş yaşamında karşılaşılan kriz kaynaklarını ve stres ilişkilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireysel bazda ve iş yaşamında karşılaşılan kriz kaynaklarını sıralayabilecek. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | stres faktörlerini tanımlayabilecek. |
PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
|
DÖÇ-3 | Stres ilişkilerini kuramsal ve uygulamalı olarak tartışabilecek. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kriz tanımları, krizin nedenleri ; dış çevre faktörleri ve örgütsel faktörler, kriz türleri, krizin özellikleri, kriz sistemleri, kriz sürecinin aşamaları, kriz yönetimi süreci, kriz örnekleri, bireysel bazda gelişimsel krizler, aşamaları, gelişimsel krizlerin yönetimi, stres tanımları, stresörler , stresle baş etme yöntemleri, stres yönetimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sunu Nedir? Sunum Yaparken Dikket Edilecek Hususlar | Anlatım- soru cevap |
2 | Elektronik sunuyu tanımlayabilme | Anlatım- soru cevap |
3 | İlkeler ve genel prensiplerini uygulayabilme | Anlatım- soru cevap |
4 | Çeşitli Uygulamalar | Örnek Olay Yöntemi |
5 | Uygulamalara devam | Örnek Olay Yöntemi |
6 | Uygulamalara devam | Örnek Olay Yöntemi |
7 | Elektronik sunu programını tanımlayabilme | Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elektronik sunu programına ait menüler | Örnek Olay Yöntemi |
10 | Elektronik sunu programına ait menüler | Anlatım Tartışma |
11 | Elektronik sunu programı komutları tanımlayabilme | Anlatım Tartışma |
12 | Menü ve komut uygulamaları | Örnek Olay Yöntemi |
13 | Menü ve komut uygulamaları | Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Bir elektronik sunuyu amacını en iyi yansıtacak şekilde hazırlayabilme | Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Bir elektronik sunuyu amacını en iyi yansıtacak şekilde sunabilme | Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1) Tutar Hasan, kriz ve Stres Yönetimi, Seçkin Yayınları, Ankara, 2007 | |
2 | 2) Örnek A. Şahin ve Aydın Şule, Kriz ve Stres Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta ve kalem. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |