Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / T304 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Kodu: T304 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencileri genel olarak pazarlama hakkında bilgilendirmek olup turizm pazarlaması hakkında bir farkındalık yaratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm pazarlaması ve turizm pazarlaması karmasını oluşturan unsurları açıklayabilir. PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizm endüstrisinde pazar bölümlendirme stratejilerini uygulayabilir. PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır
PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turizm işletmelerinde pazarlama stratejileri ve pazarlama planı unsurlarını açıklayabilir. PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır
PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Turizm pazarlamasının işletme yönetimi içeresindeki önemini açıklayabilir. PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama-Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar; Pazar bölümlemesi; Pazar çeşitleri ve pazarlama stratejileri; pazarlama karması elemanları ve pazarlama araştırmaları; uluslararası pazarlama ve e-pazarlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama kavramı, Hizmet Pazarlaması Anlatım ve tartışma
2 Turizm Pazarlamasına Giriş Anlatım ve tartışma
3 Turizm Pazarlaması Planlaması Anlatım ve tartışma
4 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Turizm Pazarı Anlatım ve tartışma
5 Pazarlama Karması - Turistik Ürün Anlatım ve tartışma
6 Pazarlama Karması - Dağıtım Anlatım ve tartışma
7 Pazarlama Karması - Fiyat Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Pazarlama Karması - Ürün Anlatım ve tartışma
10 Pazarlama Karması - Tutundurma Anlatım ve tartışma
11 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi Anlatım ve tartışma
12 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi Anlatım ve tartışma
13 Elektronik Ortamda Pazarlama Anlatım ve tartışma
14 Uluslararası pazarlama Anlatım ve tartışma
15 Örnek Olay Değerlendirmesi Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kozak, Nazmi (2006), Turizm Pazarlaması. Detay Yayıncılık, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, notlar ve vaka çalışmaları örnekleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 14 84
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 2 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 2 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 142