|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencileri genel olarak pazarlama hakkında bilgilendirmek olup turizm pazarlaması hakkında bir farkındalık yaratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm pazarlaması ve turizm pazarlaması karmasını oluşturan unsurları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizm endüstrisinde pazar bölümlendirme stratejilerini uygulayabilir. |
PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar. PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Turizm işletmelerinde pazarlama stratejileri ve pazarlama planı unsurlarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar. PÇ-14 Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az alanının gerektirdiği düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Turizm pazarlamasının işletme yönetimi içeresindeki önemini açıklayabilir. |
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pazarlama-Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar; Pazar bölümlemesi; Pazar çeşitleri ve pazarlama stratejileri; pazarlama karması elemanları ve pazarlama araştırmaları; uluslararası pazarlama ve e-pazarlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pazarlama kavramı, Hizmet Pazarlaması | Anlatım ve tartışma |
2 | Turizm Pazarlamasına Giriş | Anlatım ve tartışma |
3 | Turizm Pazarlaması Planlaması | Anlatım ve tartışma |
4 | Pazarlama Bilgi Sistemi ve Turizm Pazarı | Anlatım ve tartışma |
5 | Pazarlama Karması - Turistik Ürün | Anlatım ve tartışma |
6 | Pazarlama Karması - Dağıtım | Anlatım ve tartışma |
7 | Pazarlama Karması - Fiyat | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pazarlama Karması - Ürün | Anlatım ve tartışma |
10 | Pazarlama Karması - Tutundurma | Anlatım ve tartışma |
11 | Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi | Anlatım ve tartışma |
12 | Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi | Anlatım ve tartışma |
13 | Elektronik Ortamda Pazarlama | Anlatım ve tartışma |
14 | Uluslararası pazarlama | Anlatım ve tartışma |
15 | Örnek Olay Değerlendirmesi | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kozak, Nazmi (2006), Turizm Pazarlaması. Detay Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, notlar ve vaka çalışmaları örnekleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |