|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM GÜVEREN (ademguveren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ADEM GÜVEREN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Rusça'yı ikinci dil olarak öğrenmesini sağlamak; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öğrencilerin daha sonraki öğrenim ve iş hayatlarında kendilerine gerekli olacak ikinci yabancı dili iyi derecede öğretmeyi amaçlar. Haftada 4 saat yapılan eğitimle onların özellikle turizm sektöründe ihtiyaç duyacakları yabancı dil bilgisi kazandırılmaya çalışılır. Ders güz ve bahar yarıyıllarında okutulmak üzere 4 dönemdir. Ders dönemlik olmasına rağmen içerik bakımından birbirinin devamı niteliğindedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Вопрос где? | |
2 | В множественном числе вопрос где? | |
3 | Предлог в и на | |
4 | Вопрос, где в прилагательных | КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА |
5 | Глаголы. Прошедшее время | |
6 | Время | Сколько времени? Который час? |
7 | Вопросительное предложение: который? | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Вопросительное прилагательное который | |
10 | Сложная форма будущего времени | |
11 | Имя числительное. | Цифры |
12 | Вопрос сколько? | На рынке |
13 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | L.Miller, L. Politova, I. Ribakova. Zhili-bili… 28 urokov russkogo yazika dlya nachinayushih (28 Lessons of Russian Language for Beginners). – St. Petersburg: “Zlatoust”, 2002 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
L.Miller, L. Politova, I. Ribakova. Zhili-bili… 28 urokov russkogo yazika dlya nachinayushih – St. Petersburg: “Zlatoust”, 2002: • Rusça metin örnekleri (CD ses kayıtları, filmler, internetten malzemeleri) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 129 |