|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM GÜVEREN (ademguveren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ADEM GÜVEREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Rusça'yı ikinci dil olarak öğrenmesini sağlamak; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders öğrencilerin daha sonraki öğrenim ve iş hayatlarında kendilerine gerekli olacak ikinci yabancı dili iyi derecede öğretmeyi amaçlar. Haftada 4 saat yapılan eğitimle onların özellikle turizm sektöründe ihtiyaç duyacakları yabancı dil bilgisi kazandırılmaya çalışılır. Ders güz ve bahar yarıyıllarında okutulmak üzere 4 dönemdir. Ders dönemlik olmasına rağmen içerik bakımından birbirinin devamı niteliğindedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Вопрос где? | |
| 2 | В множественном числе вопрос где? | |
| 3 | Предлог в и на | |
| 4 | Вопрос, где в прилагательных | КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА |
| 5 | Глаголы. Прошедшее время | |
| 6 | Время | Сколько времени? Который час? |
| 7 | Вопросительное предложение: который? | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Вопросительное прилагательное который | |
| 10 | Сложная форма будущего времени | |
| 11 | Имя числительное. | Цифры |
| 12 | Вопрос сколько? | На рынке |
| 13 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | L.Miller, L. Politova, I. Ribakova. Zhili-bili… 28 urokov russkogo yazika dlya nachinayushih (28 Lessons of Russian Language for Beginners). – St. Petersburg: “Zlatoust”, 2002 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| L.Miller, L. Politova, I. Ribakova. Zhili-bili… 28 urokov russkogo yazika dlya nachinayushih – St. Petersburg: “Zlatoust”, 2002: • Rusça metin örnekleri (CD ses kayıtları, filmler, internetten malzemeleri) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 129 | ||