Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Turist davranışını etkileyen faktörlerin pazarlama stratejilerine etkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Turistlerin satın alma karar süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Turistlerin destinasyon seçimini etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Turist davranışlarında sosyal faktörlerin rolünü açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Turist tanımı, turistik tüketici tipolojisi, tüketici davranış modelleri, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: psikolojik, sosyal ve kişisel. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Turist tanımı ve turistik tüketici tipolojisi
|
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 |
Tüketici davranışları ve pazarlamada tüketici davranışlarının önemi |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 |
Tüketici davranışları genel modeli |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 |
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: psikolojik, sosyal ve kişisel |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 |
Öğrenme |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 |
Motivasyon |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 |
Algılama |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Tutumlar |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 |
Gruplar ve danışma grupları |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 |
Aile |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 |
Sosyal sınıflar |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 |
Kültür |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 |
Kişisel faktörler |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 |
Satınalam karar süreci |
Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Koç Erdoğan, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin ya. Ankara, 2008 |
2 |
Odabaşı, Yavuz ve Barış Gülfidan, Tüketici davranışları, Mediacat yay.,İstanbul, 2002. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı ve projeksiyon |