Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / T326 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Kodu: T326 Adı: TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
tüketici davranışlarının temel kavram ve konularınıalayabilme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turist davranışını etkileyen faktörlerin pazarlama stratejilerine etkisini açıklayabilir. PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turistlerin satın alma karar süreçlerini açıklayabilir. PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turistlerin destinasyon seçimini etkileyen faktörleri açıklayabilir. PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Turist davranışlarında sosyal faktörlerin rolünü açıklayabilir. PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Turist tanımı, turistik tüketici tipolojisi, tüketici davranış modelleri, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: psikolojik, sosyal ve kişisel.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Turist tanımı ve turistik tüketici tipolojisi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Tüketici davranışları ve pazarlamada tüketici davranışlarının önemi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Tüketici davranışları genel modeli Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: psikolojik, sosyal ve kişisel Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Öğrenme Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Motivasyon Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Algılama Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Tutumlar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Gruplar ve danışma grupları Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Aile Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Sosyal sınıflar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Kültür Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Kişisel faktörler Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Satınalam karar süreci Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Koç Erdoğan, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin ya. Ankara, 2008
2 Odabaşı, Yavuz ve Barış Gülfidan, Tüketici davranışları, Mediacat yay.,İstanbul, 2002.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 14 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 2 4
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 67