|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ AYCAN KOLUKISA (akolukisa@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Japonca Dilbilgisi ve kullanımı hakkında yeterli bilgi kazandırmak. (Başlangıç seviyesi üçüncü çeyrek) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel Japonca Dilbilgisi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Başlangıç seviyesinde Japonca konuşma becerileri geliştirirler. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başlangıç seviye Japonca okuma becerisine sahip olurlar. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Başlangıç seviyesinde Japonca yazma becerisi geliştirirler. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Seviye Japonca diğer dillerle farklı olup ortalama 300 saatlik bir çalışmayı gerekmektedir. Bu derste başlangıç seviye Japonca Dilbilgisi kitabımız olan "Minnano Nihongo Shokyū 2" nin, 26'dan - 37'ye kadar olan üniteleri işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 26. Ünite : “-n(no) desu" ve “Vte itadakemasen ka” kalıbının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
2 | 27. Ünite : “-ebilirlik” (Kanodoshi ve Doshi no kanokei) yapısının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
3 | 28. Ünite : “V-nagara” ve “…shi, …shi” kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
4 | 29. Ünite : Geçişsiz fiillerde “V-te imasu” kullanımı. “V-te shimaimasu” kalıbının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
5 | 30. Ünite : “V-te arimasu” ve “V-te okimasu” kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
6 | 31. Ünite : “V-masho” kalıbının düz formunun öğretilmesi. “…tsumori desu” ve "...yotei desu." kalıplarının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
7 | Geçmiş konuların genel tekrarı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | 32. Ünite : “Vta ho ga ii desu” kalıbı ile “desho” ve “kamoshirenai” kalıplarının öğretilmesi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
10 | 33. Ünite : Fiil emir çekiminin öğretilmesi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
11 | 34. Ünite : “tori ni”, “Vta ato de” ve “Vte/naide” kalıbının kullanımı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
12 | 35. Ünite : Koşul bağlaçlarından olan “ba” nın kullanımı ve “ (isim) + nara, X ga ii desu” kalıbı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
13 | 36. Ünite : “Vru/nai + yo ni” kalıbının öğretilmesi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
14 | 37. Ünite : Edilgen yapının öğretilmesi. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
15 | Geçmiş konuların genel tekrarı. | Anlatım yöntemi ve öğrencilere pratik yaptırma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyū 2 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1 - ) Kobayashi ,T., 2009; Minnano Nihongo Shokyū 2 Honsatu,Suriiēnettowāku, Japan. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |