|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZARİFE ZARARSIZ (zarifezararsiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZARİFE ZARARSIZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fuzzy sayıların dizi uzayların temel cebirsel ve topolojik özelliklerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fuzzy metrik uzaylar, Fuzzy normlu uzaylar, Yakınsak fuzzy sayıların dizi uzayları, sınırlı fuzzy sayıların dizilerinin uzayı öğrenilir. |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Modülüs fonksiyonu ile tanımlı fuzzy sayıların dizi uzayları, Fuzzy sayıların lakunary yakınsak dizilerinin uzayı, Fuzzy lineer normlu uzayın lineer topolojik yapısı ve özellikleri bilinir. |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Modülüs fonksiyonu ile tanımlı fuzzy sayıların dizi uzayları bilinir. |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-2 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde matematik bilgilerini ekleyerek, matematiğin tüm yönlerini kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fuzzy metrik uzaylar, Fuzzy normlu uzaylar, Yakınsak fuzzy sayıların dizi uzayları, sınırlı fuzzy sayıların dizilerinin uzayı, Modülüs fonksiyonu ile tanımlı fuzzy sayıların dizi uzayları, Fuzzy sayıların lakunary yakınsak dizilerinin uzayı, Fuzzy lineer normlu uzayın lineer topolojik yapısı ve özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fuzzy metrik uzaylar | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
2 | Fuzzy metrik uzaylar | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
3 | Fuzzy normlu uzaylar | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
4 | Fuzzy normlu uzaylar | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
5 | Yakınsak fuzzy sayıların dizi uzayları | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
6 | Yakınsak fuzzy sayıların dizi uzayları | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
7 | sınırlı fuzzy sayıların dizilerinin uzayı | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | sınırlı fuzzy sayıların dizilerinin uzayı | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
10 | Modülüs fonksiyonu ile tanımlı fuzzy sayıların dizi uzayları | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
11 | Modülüs fonksiyonu ile tanımlı fuzzy sayıların dizi uzayları | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
12 | Fuzzy sayıların lakunary yakınsak dizilerinin uzayı | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
13 | Fuzzy sayıların lakunary yakınsak dizilerinin uzayı | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
14 | Fuzzy lineer normlu uzayın lineer topolojik yapısı ve özellikleri | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
15 | Fuzzy lineer normlu uzayın lineer topolojik yapısı ve özellikleri | Sözlü anlatım, soru cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Summability Theory and Its Applications by Feyzi Başar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve internet |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 17 | 51 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 16 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 15 | 30 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |