|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLŞAH BİLGİN (gbilgin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | YOK | ||||
Dersin Amacı | |||||
Objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize etmeyi, deforme (biçim bozma) etmeyi kavratmaktır. Sembol örnekleri ile ilgili sunum dosyası hazırlatmaktır. İmge ve kavram bağlantılı semboller oluşturmayı sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize edebilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-13 Stilizasyon ve deformasyon kullanarak semboller hazırlayabilir. |
Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun deforme (Biçim Bozma) edebilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-13 Stilizasyon ve deformasyon kullanarak semboller hazırlayabilir. |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sembol örnekleri ile ilgili sunum dosyası hazırlayabilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Stilizasyon Yöntemi, Deformasyon (biçim bozma), İmge Bağlantılı Semboller, Kavram Bağlantılı Semboller. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize etme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
2 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize etme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
3 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize etme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
4 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize etme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
5 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun deforme (biçim bozma) etme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
6 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun deforme (biçim bozma) etme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
7 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun deforme (biçim bozma) etme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Objeleri yapısal özelliklerine uygun deforme (biçim bozma) etme | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
10 | Sembol örnekleri ile ilgili sunum dosyası hazırlama | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
11 | İmge bağlantılı semboller oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
12 | İmge bağlantılı semboller oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
13 | Kavram bağlantılı semboller oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
14 | Kavram bağlantılı semboller oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
15 | Kavram bağlantılı semboller oluşturma | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulamalı Gösteri Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aslan Odabaşı, H. (2006). Grafikte Temel Tasarım. Yorum Sanat Yayınları, İstanbul. | |
2 | Uçar, T. F. (2004). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İnkılap Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Grafik atölye ve laboratuvarları, sınıf, işletme, kütüphane, ev, bilgi teknolojileri ortamı vb. bilgisayar, tarayıcı, yazıcı, çizim masası, ışıklı masa, internet, projeksiyon, vektörel çizim programları, resim işleme programları, işletim sistemi programları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 6 | 12 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |