|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BANKACILIK VE SİGORTACILIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET UÇAR (mehmet.ucar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye ekonomisinin dünya ekonomisi içindeki yerini irdelemek, bu konuda öğrencilerin karşılaştırmalı analiz yapmalarını sağlamak ve değerlendirme yeteneklerini artırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye Ekonomisi ile ilgili verileri analiz edebilir. |
PÇ-1 1.Başta iktisat olmak üzere işletme ve alt dalları hakkında yeterli alt yapıyı oluşturur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye Ekonomisindeki gelişmelerle ilgili yorum yapabilir. |
PÇ-1 1.Başta iktisat olmak üzere işletme ve alt dalları hakkında yeterli alt yapıyı oluşturur.
PÇ-2 2.Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardan edindiği bilgileri bankacılık ve sigortacılık sektörü içerisinde kullanmayı bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye Ekonomisindeki sorunlara bilimsel çözüm önerileri sunabilir |
PÇ-1 1.Başta iktisat olmak üzere işletme ve alt dalları hakkında yeterli alt yapıyı oluşturur.
PÇ-2 2.Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardan edindiği bilgileri bankacılık ve sigortacılık sektörü içerisinde kullanmayı bilir. PÇ-3 3.Alanıyla ilgili kaynak araştırması yaparak veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bankacılık sektörünün Türkiye Ekonomisindeki yeri hakkında fikir yürütebilir. |
PÇ-1 1.Başta iktisat olmak üzere işletme ve alt dalları hakkında yeterli alt yapıyı oluşturur.
PÇ-2 2.Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardan edindiği bilgileri bankacılık ve sigortacılık sektörü içerisinde kullanmayı bilir. PÇ-3 3.Alanıyla ilgili kaynak araştırması yaparak veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye ekonomisinin tarihsel gelişimi, Türkiye ekonomisinin temel özellikleri ve Dünya ekonomisindeki yeri, 1950-1960 döneminde Türkiye ekonomisi, 1960-1978 döneminde Türkiye ekonomisi, Türkiye ekonomisinde 1978-1979 bunalımı ve 24 ocak 1980 istikrar kararları, Türkiye ekonomisinde 90'lı yıllar, Türkiye ekonomisinde 2000'li yıllar, Temel Sektörlerde Gelişmeler I: Tarım Sektörü, Temel Sektörlerde Gelişmeler II: Sanayi Sektörü, Temel Sektörlerde Gelişmeler III: Hizmetler Sektörü, Dış ekonomik ilişkiler, Bankacılık sektörü, Türkiye'de kamu maliyesi, Türkiye Avrupa Birliği ilişkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cumhuriyet Öncesi Ekonomik Durum-1 | Konu anlatımı, tartışma |
2 | Cumhuriyet Öncesi Ekonomik Durum-2 | Konu anlatımı, tartışma |
3 | Kuruluş Dönemi Türkiye Ekonomisi | Konu anlatımı, tartışma |
4 | 1930-1960 Döneminde Türkiye Ekonomisi | Konu anlatımı, tartışma |
5 | 1960-1990 Döneminde Türkiye Ekonomisi | Konu anlatımı, tartışma |
6 | Türkiye ekonomisinde 90'lı yıllar | Konu anlatımı, tartışma |
7 | Türkiye ekonomisinde 2000'li yıllar | Konu anlatımı, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel Sektörlerde Gelişmeler I: Tarım Sektörü | Konu anlatımı, tartışma |
10 | Temel Sektörlerde Gelişmeler II: Hizmetler Sektörü | Konu anlatımı, tartışma |
11 | Temel Sektörlerde Gelişmeler III: Sanayi Sektörü-1 | Konu anlatımı, tartışma |
12 | Temel Sektörlerde Gelişmeler III: Sanayi Sektörü-2 | Konu anlatımı, tartışma |
13 | Dış Ekonomik İlişkiler | Konu anlatımı, tartışma |
14 | Türkiye'de Bankacılık Sektörünün Gelişimi | Konu anlatımı, tartışma |
15 | Türkiye Ekonomisinin Geleceği | Konu anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof. Dr. Yakup KEPENEK, Türkiye Ekonomisi | |
2 | Prof. Dr. Hüseyin ŞAHİN (2016). Türkiye Ekonomisi. | |
3 | Prof. Dr. Metin TOPRAK ve Doç. Dr. Nazım Çatalbaş (Editör) (2019). Türkiye Ekonomisi (Anadolu Üniv. AÖF Yayınları) | |
4 | Doç. Dr. Metin TOPRAK (1999). Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ekonomisi. | |
5 | Prof. Dr. Seyhun DOĞAN (2015). Türkiye Ekonomisi. (İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi) | |
6 | Hüseyin YÜCEL (2017). Cumhuriyet Ekonomisinin Kuruluşu ve Gelişimi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |