|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PINAR GÜNGÜR (pgungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BÜLENT BİLGİN, GÜLŞAH BİLGİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Geleneksel ve dijital medya içinde resimde çizim teknikleri uygulama fırsatı sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çizgi, doku ve rengi yetkin bir biçimde kullanabilir. |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-40 Tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İllüstrasyonun alanları ve teknikleri hakkında ediniği bilgileri kompozisyonlarda kullanabilir |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-8 Geleneksel tekniklerle ya da dijital ortamda illüstrasyonlar hazırlayabilir PÇ-40 Tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Dijital ortamda illüstrasyon çizimi yapabilir. |
PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir PÇ-7 Cansız model, insan figürü, hayvan figürü çizimi yapabilir PÇ-13 Stilizasyon ve deformasyon kullanarak semboller hazırlayabilir. PÇ-40 Tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanabilir |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hayvan figürleri çizimi, İllüstrasyonlar hazırlamayı, İmgesel Kompozisyon çizmeyi, Çocuk Hikayeleri Resmetmeyi kavrayabilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel çizim teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
2 | Temel çizim teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
3 | Reklam storyboard (hikaye tahtası) hazırlama | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
4 | Reklam storyboard (hikaye tahtası) hazırlama | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
5 | Tek Sayfalık illüstrasyonlar hazırlama | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
6 | İmgesel Kompozisyon çizme | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
7 | İmgesel Kompozisyon çizme | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çocuk Hikayeleri resmetme | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
10 | Çocuk Hikayeleri resmetme | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
11 | Çocuk Hikayeleri resmetme | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
12 | Bilim/teknik illüstrasyonları hazırlama | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
13 | Bilim/teknik illüstrasyonları hazırlama | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
14 | Dijital ortamda illüstrasyon çizimi | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
15 | Dijital ortamda illüstrasyon çizimi | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Harris, J., & Withrow, S. (2008). Vector graphics and illustration. Mies: RotoVision. | |
2 | White, K. A. (2014). Comics and Illustration from the Written; The Conversion of a Story from Prose to Graphic Depiction. | |
3 | Lippincott, Gary A. (2011). “The Fantasy Illustrator's Technique Book”. Barrons Educational Series Inc. | |
4 | Becer, E. (2015). İletişim ve Grafik Tasarım (10. Baskı). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Grafik atölye ve laboratuvarları, çizim masası, internet, bilgisayar ve donanımları, tasarım programları, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 4 | 10 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |