|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHADIR CEM ERDEM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çizim aletlerini kullanarak, üç boyutlu nesnelerin, ölçülendirmesi ve kesit görüntülerinin çizim tekniğini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir objeyi üç boyutlu çizebilir. |
PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Objeyi ölçülendirebilir. |
PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Endüstriyel tasarım yapabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İki boyutlu bir yüzey üzerine uygulanan çalışmalarda doğru formu, oran ve ölçüyü kurmayı sağlayacak ve boşluktaki üçboyutlu formların mekânsal düzenini ifade etmede yardımcı olacak perspektif kurallarını vermektir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tasarım ilkelerinin anlatılması | Anlatım, soru-cevap, örnekleme |
2 | Küpten eksiltme yöntemi ile kalemlik çalışması. | Anlatım, soru-cevap, örnekleme, demostrasyon |
3 | Kalemlik çalışmasının ölçülendirilmesi ve kesit görüntüsünün çizilmesi. | Anlatım, soru-cevap, örnekleme, demostrasyon |
4 | Foksiyonel ürün tasarım ilkeleri, proje | Anlatım, soru-cevap, örnekleme, proje ödevi |
5 | Fosiyonel ürün için tasarım. | demostrasyon |
6 | Fosiyonel ürün için tasarım. | demostrasyon |
7 | Tasarlanmış ürünün ölçülendirilmesi ve kesit görüntüsünün çizilmesi, proje | Anlatım, soru-cevap, örnekleme, demostrasyon, proje ödevi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üç parçalı kalıp için ürün tasarlanılması. | Anlatım, soru-cevap, örnekleme |
10 | Üç parçalı kalıp için ürün tasarlanılması. | Anlatım, soru-cevap, örnekleme |
11 | Tasarlanmış ürünün ölçülendirilmesi ve kesit görüntüsünün çizilmesi, proje | Anlatım, soru-cevap, örnekleme, demostrasyon, proje ödevi |
12 | Tasarlanmış ürünün kalıp parçalarının çiziminin anlatılması. | Anlatım, soru-cevap, örnekleme |
13 | Kalıp parçalarının teknik resim çizimi, proje | Anlatım, soru-cevap, örnekleme, demostrasyon, proje ödevi |
14 | Kalıp parçalarının kesit çizimleri. | Anlatım, soru-cevap, örnekleme, demostrasyon |
15 | Çizime uygun tasarımın uygulanması. | demostrasyon |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BAĞCI, Mustafa. Teknik Resim, Birsen Yayın Evi, 2009 İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
T cetveli, gönyeler, pergel |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 13 | 4 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |