Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER217 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER217 Adı: SERAMİK-CAM-ÇİNİ-TAKI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Seramik çamuru ile şekillendirilebilecek takı tasarımlarını çizemek.Tasarlanan takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirip pişirimlerini tamamlayarak sunuma hazır hale getirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seramik takı tasarlayıp, tasarladığı seramik takıyı şekilendiribilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Seramik takı şekillendireme konusunda yeterli bilgiye sahip olabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 İstenilen seramik takıyı şekilendiere bilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Farklı malzemelerle tasarladığı seramik takıyı birleştirebilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Konuya göre özgün takı tasarımlar oluşturmak, desenini çizmek, tasarlanan takıya en uygun şekillendirme, sırlama, fırınlama yöntemini seçerek takıyı oluşturup sunumunu yapmak
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Takı Tanımı ve önemi Takı örnekleri Kullanılacak malzemenin önemi Yardımcı materyaller .Seramik takılar Anlatım,Soru -cevap
2 Seramik takı tasarlamak Uygulama ,eleştiri
3 Takı tasarımını açık koyu etüt etme ve renklendirme Uygulama,eleştiri
4 Seçtiği çamur ile takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirmek Uygulama
5 Seçtiği çamur ile takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirmek uygulama
6 Şekillendirdiği takı parçalarını bisküvi pişirimini ve sırlı pişirimini yapmak Uygualama,eleştiri
7 Tasarımda belirlenen yardımcı materyalleri kullanarak takıyı oluşturmave takıyı sunma Uygulama,sunum
8 Ara Sınav
9 Doğadan, tarihi takılardan veya sanat akımlarından faydalanarak takı tasarımı yapmak Uygulama,eleştiri
10 Takı tasarımını etüt etmek ve renklendirmek Seçtiği çamur ile takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirmek Uygulama
11 Şekillendirdiği takı parçalarını bisküvi pişirimini ve sırlı pişirimini yapmak Uygulama
12 Tasarımda belirlenen yardımcı materyalleri kullanarak takıyı oluşturma ve takıyı sunma Uygulama
13 Çini takı tasarımı yapmak Çini takı tasarımını etüt etmek ve renklendirmek Uygulama,eleştiri
14 Seçtiği çamur ile takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirmek ve Bisküı pişirimini yapmak Uygulama
15 Tasarladığı çini desenini parça üzerine aktarmak ve renklendirip sırlayıp fırınlamak .Tasarımda belirlenen yardımcı materyalleri kullanarak çini takıyı oluşturma-performans ödevlerinin değerlendirilmesi Uygulama,eleştiri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yaşayan Anadolu Takıları , Kollektif
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Resim kağıdı,boyalar,resim kalemleri, çamur- şekillendirme araçları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 15 1 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 2 16 32
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90