|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seramik çamuru ile şekillendirilebilecek takı tasarımlarını çizemek.Tasarlanan takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirip pişirimlerini tamamlayarak sunuma hazır hale getirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik takı tasarlayıp, tasarladığı seramik takıyı şekilendiribilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Seramik takı şekillendireme konusunda yeterli bilgiye sahip olabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İstenilen seramik takıyı şekilendiere bilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Farklı malzemelerle tasarladığı seramik takıyı birleştirebilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Konuya göre özgün takı tasarımlar oluşturmak, desenini çizmek, tasarlanan takıya en uygun şekillendirme, sırlama, fırınlama yöntemini seçerek takıyı oluşturup sunumunu yapmak | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Takı Tanımı ve önemi Takı örnekleri Kullanılacak malzemenin önemi Yardımcı materyaller .Seramik takılar | Anlatım,Soru -cevap |
2 | Seramik takı tasarlamak | Uygulama ,eleştiri |
3 | Takı tasarımını açık koyu etüt etme ve renklendirme | Uygulama,eleştiri |
4 | Seçtiği çamur ile takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirmek | Uygulama |
5 | Seçtiği çamur ile takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirmek | uygulama |
6 | Şekillendirdiği takı parçalarını bisküvi pişirimini ve sırlı pişirimini yapmak | Uygualama,eleştiri |
7 | Tasarımda belirlenen yardımcı materyalleri kullanarak takıyı oluşturmave takıyı sunma | Uygulama,sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doğadan, tarihi takılardan veya sanat akımlarından faydalanarak takı tasarımı yapmak | Uygulama,eleştiri |
10 | Takı tasarımını etüt etmek ve renklendirmek Seçtiği çamur ile takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirmek | Uygulama |
11 | Şekillendirdiği takı parçalarını bisküvi pişirimini ve sırlı pişirimini yapmak | Uygulama |
12 | Tasarımda belirlenen yardımcı materyalleri kullanarak takıyı oluşturma ve takıyı sunma | Uygulama |
13 | Çini takı tasarımı yapmak Çini takı tasarımını etüt etmek ve renklendirmek | Uygulama,eleştiri |
14 | Seçtiği çamur ile takı parçalarını tekniğine uygun şekillendirmek ve Bisküı pişirimini yapmak | Uygulama |
15 | Tasarladığı çini desenini parça üzerine aktarmak ve renklendirip sırlayıp fırınlamak .Tasarımda belirlenen yardımcı materyalleri kullanarak çini takıyı oluşturma-performans ödevlerinin değerlendirilmesi | Uygulama,eleştiri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yaşayan Anadolu Takıları , Kollektif | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Resim kağıdı,boyalar,resim kalemleri, çamur- şekillendirme araçları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 2 | 16 | 32 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |