|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HİLAL MUTLU (hilalbasal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YUNUS KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya üzerindeki fosil kaynaklı yakıtların giderek tükendiğini kavratmak. Teknolojik, ekonomik ve toplumsal gelişmelere paralel olarak yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanım oranının arttığını öğretmek. Türkiye’deki ve Dünya’daki yenilenebilir enerji kaynaklarının durumunu yorumlayabilme becerisini kazandırmak. Yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak sistem tasarımı ve uygulama yeteneğini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Enerjiyi ve enerjiye olan ihtiyacı kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Fosil kökenli yakıtların tükenme sürecinde olduğunu bilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Güneş enerjisini, güneş enerji santrallerini ve güneş enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Rüzgâr enerjisini, rüzgâr enerji santrallerini ve rüzgâr enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Jeotermal enerjiyi, jeotermal enerji santrallerini ve jeotermal enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Biokütle enerjisini, biokütle enerji santrallerini ve biokütle enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Hidroelektrik enerjiyi, hidroelektrik enerji santrallerini ve hidroelektrik enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-9 | Dalga enerjisini, dalga enerji santrallerini ve dalga enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-10 | Nükleer enerjiyi, nükleer enerji santrallerini ve nükleer enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-11 | Hidrojen enerjisini, hidrojen enerji santrallerini ve hidrojen enerji santrallerinin kurulumunu kavrayabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-12 | Geri dönüşüm ve atık depolama işlemlerini yapabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-13 | Dünya’daki ve Türkiye' deki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizini yapabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-14 | Yenilenebilir enerji kaynakları kullanarak sistem tasarımı ve uygulamalarını yapabilir. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-22 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enerji ihtiyacı, fosil kökenli yakıtlar, güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi, jeotermal enerji, biokütle enerjisi, hidroelektrik enerji, dalga enerjisi, nükleer enerji, hidrojen enerjisi, Türkiye’deki ve Dünya’daki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enerji kavramı ve enerji ihtiyacı | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
2 | Fosil kökenli yakıtlar | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
3 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
4 | Güneş enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
5 | Rüzgâr enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
6 | Jeotermal enerji | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
7 | Biokütle enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hidroelektrik enerji | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
10 | Dalga enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
11 | Nükleer enerji | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
12 | Hidrojen enerjisi | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
13 | Atık depolama | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma |
14 | Dünya’daki ve Türkiye' deki yenilenebilir enerji kaynaklarının analizi | Özetleme, soru cevap, sunum, tartışma, zihin haritası |
15 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak sistem tasarımı ve uygulamaları | Anlatım, soru cevap, sunum, tartışma, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları, İsmet Akova, Nobel Yayınevi, 2008. | |
2 | Renewable Energy: Power for a Sustainable Future, Godfrey Boyle, Oxford University Press, 2004. | |
3 | Ders notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2,4,12,14 | ||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 3,5,11,13 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 9 | ||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |