Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER218 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER218 Adı: İŞLETME VE ÜRETİM HESAPLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BAHADIR CEM ERDEM,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bir seramik işletmesinin oluşturulması ve çalıştırılması aşamalarında dikkat edilecek ayrıntıların öğretilmesi. Seramik işletmelerin amaçları, üretim prosesleri, fonksiyonları hakkında bilgi edinmeyi amaçlamaktadır. Türkiye’deki seramik işletmelerinin sorunlarını bilmek ve bu sorunlara çözüm yolları üretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seramik işletmesinin sorunları çözebilme yetisine sahip olabilir. PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İşletmecilik, pazarlama anlayışını kazanabilir. PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Seramik işletmesinin, işleyiş biçimini anlayıp uygulayabilir. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur.
PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-26 İş yeri açma ve yönetme konusunda gerekli bilgiye sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bir seramik işletmesinin oluşturulması aşamasında dikkat edilecek ayrıntıların anlatılması, işletmenin işleyiş şemasının oluşturulması, üretimde meydana gelebilecek aksamaların nasıl önlenebileceğinin anlatılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bir seramik işletmesi tasarlanan üretime göre hangi makine donanımdan oluşur? Anlatım, soru-cevap
2 Bu makine donanımlar işletmede hangi işleri yaparlar? Kurulacak pilot bir işletme modelinin oluşturulması Anlatım, soru-cevap
3 Oluşturulan pilot işletme nasıl kurulur? Anlatım, soru-cevap
4 İşyerinin alt yapısı ve konumu nasıl olmalıdır? Anlatım, soru-cevap
5 Alınacak makine donanımın tedariki nasıl yapılmalıdır? Anlatım, soru-cevap
6 İşletmenin çalıştırılmaya başlaması nasıl olmalıdır? Anlatım, soru-cevap
7 Üretimde dikkat edilmesi gereken noktalar. Anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Üretimde karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri, üretim akışının takip edilmesi üretimin sürekliliği. Anlatım, soru-cevap
10 Seramik İşletmelerin fonksiyonları: Yönetim fonksiyonu, üretim fonksiyonu Anlatım, soru-cevap
11 Pazarlama fonksiyonu, personel fonksiyonu, finansman fonksiyonu, proje Anlatım, soru-cevap, proje ödevi
12 Muhasebe fonksiyonu, araştırma-geliştirme fonksiyonu ve halkla ilişkiler fonksiyonu Anlatım, soru-cevap
13 Türkiye’deki Seramik İşletmeleri ve amaçları Anlatım, soru-cevap
14 Seramik işletme hesapları, proje Anlatım, soru-cevap, proje ödevi
15 Üretilen seramik numunenin fiyatlandırılması Anlatım, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 AKTE, Eyüp. Genel İşletme, Nobel Yayınları, Ankara, 2006
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 2 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90