|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHADIR CEM ERDEM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bir seramik işletmesinin oluşturulması ve çalıştırılması aşamalarında dikkat edilecek ayrıntıların öğretilmesi. Seramik işletmelerin amaçları, üretim prosesleri, fonksiyonları hakkında bilgi edinmeyi amaçlamaktadır. Türkiye’deki seramik işletmelerinin sorunlarını bilmek ve bu sorunlara çözüm yolları üretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik işletmesinin sorunları çözebilme yetisine sahip olabilir. |
PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşletmecilik, pazarlama anlayışını kazanabilir. |
PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Seramik işletmesinin, işleyiş biçimini anlayıp uygulayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-26 İş yeri açma ve yönetme konusunda gerekli bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bir seramik işletmesinin oluşturulması aşamasında dikkat edilecek ayrıntıların anlatılması, işletmenin işleyiş şemasının oluşturulması, üretimde meydana gelebilecek aksamaların nasıl önlenebileceğinin anlatılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bir seramik işletmesi tasarlanan üretime göre hangi makine donanımdan oluşur? | Anlatım, soru-cevap |
2 | Bu makine donanımlar işletmede hangi işleri yaparlar? Kurulacak pilot bir işletme modelinin oluşturulması | Anlatım, soru-cevap |
3 | Oluşturulan pilot işletme nasıl kurulur? | Anlatım, soru-cevap |
4 | İşyerinin alt yapısı ve konumu nasıl olmalıdır? | Anlatım, soru-cevap |
5 | Alınacak makine donanımın tedariki nasıl yapılmalıdır? | Anlatım, soru-cevap |
6 | İşletmenin çalıştırılmaya başlaması nasıl olmalıdır? | Anlatım, soru-cevap |
7 | Üretimde dikkat edilmesi gereken noktalar. | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üretimde karşılaşılabilecek sorunlar ve çözümleri, üretim akışının takip edilmesi üretimin sürekliliği. | Anlatım, soru-cevap |
10 | Seramik İşletmelerin fonksiyonları: Yönetim fonksiyonu, üretim fonksiyonu | Anlatım, soru-cevap |
11 | Pazarlama fonksiyonu, personel fonksiyonu, finansman fonksiyonu, proje | Anlatım, soru-cevap, proje ödevi |
12 | Muhasebe fonksiyonu, araştırma-geliştirme fonksiyonu ve halkla ilişkiler fonksiyonu | Anlatım, soru-cevap |
13 | Türkiye’deki Seramik İşletmeleri ve amaçları | Anlatım, soru-cevap |
14 | Seramik işletme hesapları, proje | Anlatım, soru-cevap, proje ödevi |
15 | Üretilen seramik numunenin fiyatlandırılması | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AKTE, Eyüp. Genel İşletme, Nobel Yayınları, Ankara, 2006 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |