|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Özgün ve teknolojik çalışmaları titizlikle yapabilmek. Uygulanmış olan çalışmanın en iyi biçimde sunumunu sağlamak, içeriğini açıklamak, mekana uygun biçimde düzenlemek ve fotoğraflamak, proje standardını kavramak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Proje yapmanın amacını bilir |
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Alan derslerinden birine yönelik kişisel gelişim sağlayabilir. |
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili uzmanlığını ortaya koyabilir. |
PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-11 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular. PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-14 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir. PÇ-15 Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. PÇ-17 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar. PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Alanıyla ilgili özgün çalışma yapabilir. |
PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-11 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular. PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-14 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir. PÇ-15 Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. PÇ-17 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar. PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-21 Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Alanıyla ilgili teknik ve teknolojik çalışma yapabilir. |
PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-11 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular. PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-14 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir. PÇ-15 Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. PÇ-17 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar. PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-21 Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Çalışmalarını proje olarak sunabilir. |
PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-11 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular. PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-14 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir. PÇ-15 Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir. PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. PÇ-17 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar. PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-21 Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alanla ilgili teknik ve teknolojik gelişmeleri kullanarak, deneyimlerini uygulamalarla ortaya koyma. Seçilen projede konusunda ürün yaparak literatür taraması, fotoğraf, çizim, sergileme gibi kriterlerle sunuş dosyası hazırlamak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | "Proje nasıl hazırlanır, araştırma süreci nasıldır, amacı nedir, sunum yöntemleri ve teknikleri" özelliklerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seramik, Cam ve Çinicilik alanıyla ilgili, her öğrencinin bir araştırma proje konusu seçmesi, sınıfta tartışılması, değerlendirilmesi ve belirlenen konularda çalışmaya başlanması (ilk ve son aşamaya kadar her detayın değerlendirilmesi) | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Araştırma yapması, tasarım sürecine geçilmesi, uygulama çalışmasına geçilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
4 | Maket yapılması, değerlendirilmesi, asıl uygulamaya geçilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
5 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
6 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
7 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
10 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
11 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
12 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
13 | Çalışmaları kurutma, ilk fırınlamanın yapılması, sır reçeteleri/astarlar hazırlanıp, deneylerinin yapılması, pişirim yöntemlerinin belirlenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
14 | Çalışmaların sırlanması, sırlı pişirim için fırınlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
15 | Çalışmayla ilgili sunum yazısı hazırlama, fotoğraf çekimi, projenin amaç-içerik gibi değerlendirilmesinin yazılması, sergilenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Farklı türde seramik fırınları, çeşitli çamurlar, renkli oksitler, pigment boyalar, çömlekçi ve alçı tornası, modelaj kalemleri, cam, projede kullanma olanağı sağlayacak alternatif her türlü malzeme |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |