Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER222 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER222 Adı: PROJE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Özgün ve teknolojik çalışmaları titizlikle yapabilmek. Uygulanmış olan çalışmanın en iyi biçimde sunumunu sağlamak, içeriğini açıklamak, mekana uygun biçimde düzenlemek ve fotoğraflamak, proje standardını kavramak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Proje yapmanın amacını bilir PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Alan derslerinden birine yönelik kişisel gelişim sağlayabilir. PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Alanıyla ilgili uzmanlığını ortaya koyabilir. PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir.
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
PÇ-11 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular.
PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir.
PÇ-14 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir.
PÇ-15 Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir.
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
PÇ-17 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar.
PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Alanıyla ilgili özgün çalışma yapabilir. PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir.
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
PÇ-11 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular.
PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir.
PÇ-14 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir.
PÇ-15 Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir.
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
PÇ-17 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar.
PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-21 Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Alanıyla ilgili teknik ve teknolojik çalışma yapabilir. PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir.
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
PÇ-11 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular.
PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir.
PÇ-14 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir.
PÇ-15 Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir.
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
PÇ-17 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar.
PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-21 Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Çalışmalarını proje olarak sunabilir. PÇ-6 İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir.
PÇ-7 Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar.
PÇ-8 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
PÇ-9 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
PÇ-11 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular.
PÇ-12 Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular.
PÇ-13 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir.
PÇ-14 Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir.
PÇ-15 Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir.
PÇ-16 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar.
PÇ-17 Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar.
PÇ-18 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-21 Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Alanla ilgili teknik ve teknolojik gelişmeleri kullanarak, deneyimlerini uygulamalarla ortaya koyma. Seçilen projede konusunda ürün yaparak literatür taraması, fotoğraf, çizim, sergileme gibi kriterlerle sunuş dosyası hazırlamak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 "Proje nasıl hazırlanır, araştırma süreci nasıldır, amacı nedir, sunum yöntemleri ve teknikleri" özelliklerinin kavranması Anlatım, Soru-Cevap
2 Seramik, Cam ve Çinicilik alanıyla ilgili, her öğrencinin bir araştırma proje konusu seçmesi, sınıfta tartışılması, değerlendirilmesi ve belirlenen konularda çalışmaya başlanması (ilk ve son aşamaya kadar her detayın değerlendirilmesi) Anlatım, Soru-Cevap
3 Araştırma yapması, tasarım sürecine geçilmesi, uygulama çalışmasına geçilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
4 Maket yapılması, değerlendirilmesi, asıl uygulamaya geçilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
5 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
6 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
7 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
10 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
11 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
12 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
13 Çalışmaları kurutma, ilk fırınlamanın yapılması, sır reçeteleri/astarlar hazırlanıp, deneylerinin yapılması, pişirim yöntemlerinin belirlenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
14 Çalışmaların sırlanması, sırlı pişirim için fırınlanması Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
15 Çalışmayla ilgili sunum yazısı hazırlama, fotoğraf çekimi, projenin amaç-içerik gibi değerlendirilmesinin yazılması, sergilenmesi Anlatım, Soru-Cevap, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Farklı türde seramik fırınları, çeşitli çamurlar, renkli oksitler, pigment boyalar, çömlekçi ve alçı tornası, modelaj kalemleri, cam, projede kullanma olanağı sağlayacak alternatif her türlü malzeme

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 4 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90