Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GLOJ110 - LOJİSTİK

Kodu: GLOJ110 Adı: PAZARLAMA İLKELERİ Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü LOJİSTİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZÜLEYHA GÖKÇE (zuleyha.gokce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLEYHA GÖKÇE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tüketici istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasında aktif rol oynayan pazarlamanın tüm yönleriyle incelenip ihtiyaçların tatmininde uygulanması gerekli olan stratejilerin öğretilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İhtiyaçların tatmininde gerekli stratejileri uygulama becerisi kazandırmak. PÇ-1 İşletme, iktisat, pazarlama, hukuk, muhasebe ve lojistik ile ilgili konularda yeterli alt yapıyı oluşturur.
PÇ-2 Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri lojistik çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Müşteri tatmininin sürekliliğinin sağlanması için uygulanması gereken adımları kavratmak. . PÇ-1 İşletme, iktisat, pazarlama, hukuk, muhasebe ve lojistik ile ilgili konularda yeterli alt yapıyı oluşturur.
PÇ-2 Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri lojistik çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÇ-9 Üretim planlaması, toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik, dış ticaret konularını yeter düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Pazar bilgisini öğreterek, analitik düşüncenin önemini kavratmak ve analitik düşünceye yönlendirmek PÇ-1 İşletme, iktisat, pazarlama, hukuk, muhasebe ve lojistik ile ilgili konularda yeterli alt yapıyı oluşturur.
PÇ-2 Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri lojistik çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÇ-9 Üretim planlaması, toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik, dış ticaret konularını yeter düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Pazarlamanın güncel meseleleri hakkında yorum yapabilir. PÇ-1 İşletme, iktisat, pazarlama, hukuk, muhasebe ve lojistik ile ilgili konularda yeterli alt yapıyı oluşturur.
PÇ-2 Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri lojistik çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÇ-8 Lojistik alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler, değişime açıktır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazar ve pazarlama kavramları, pazarlama stratejileri, pazarlama karması, pazarlama araştırmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın konusu, kapsamı, gelişimi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
2 Pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlamanın rolü Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
3 Pazarlama araştırması ve bilgi sistemi Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
4 Tüketici pazarı ve tüketici davranışı Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
5 Endüstriyel pazarlar ve uluslararası pazarlar Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
6 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve satış tahmini Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
7 Mamül Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Fiyat Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
10 Tutundurma Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
11 Kişisel satış ve satış geliştirme Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
12 Reklam ve halkla ilişkiler Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
13 İnternette pazarlama Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
14 Doğrudan pazarlama Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
15 Dağıtım Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 MUCUK İsmet,(2001),Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, İstanbul,13.Baskı
2 İslamoğlu, Ahmet Hamdi, (2006),Pazarlama Yönetimi, Beta yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120