|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE ÇAKIR (hatice.cakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde İngilizce iletişim kurabilmelerini ve somut ihtiyaçlarının giderilmesini amaçlayan günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale getirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | konuşma ingilizcesinde faydalı olabilecek basit kalıpları bilir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | temel düzeyde kelime bilgisi edinir |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geçmiş zaman, şimdiki zaman, geniş zaman, gelecek zaman, yer ve zaman edatları, yeterlilik kipi 'can/can't', sıfatlar, zarflar, ricada ve teklifte bulunma, miktar belirleyiciler, ev eşyaları, meslekler, serbest zaman etkinlikleri, mevsimler, yiyecek ve içecekler, restoranda sipariş verme, renkler, kıyafetler, ulaşım, yer-yön tarifi, günlük konuşmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | There is/are, yer edatları, yer- yön tarifi. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
2 | 'to be' fiilin geçmiş zaman hali, aylar, sıra sayma sayıları. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
3 | Geçmiş zaman, zaman ifadeleri, evin bölümleri ve eşyaları. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
4 | Geçmiş zaman: düzenli ve düzensiz fiiller. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
5 | Zarflar, fiil+isim, sıfat+isim. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
6 | Ricada ve teklifte bulunma. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
7 | Boş zaman etkinlikleri. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Like/ would like, miktar belirleyiciler: some/ any. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
10 | Alışveriş, yiyecek-içecek, sipariş verme. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
11 | Şimdiki zaman, renkler, kıyafetler. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
12 | Şimdiki zaman ve geniş zaman. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
13 | Şimdiki zaman ve geniş zaman. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
14 | Gelecek zaman, ulaşım. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
15 | Genel tekrar. | Anlatma yöntemi, grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | New Headway Beginner-Student's Book 4th Edition | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, tahta, bilgisayar, slaytlar, I-tools DVD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |