Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TA203 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: TA203 Adı: STEP-AEROBİK Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÖKHAN ALKAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
bu dersin amacı öğrencilere aerobik, Step ve Plates uygulamaların öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Step-Aerobik araç-gereçlerini tanımlayabilir ve kullanabilir PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Step-Aerobik programlarını planlayabilir ve uygulayabilir PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır
PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 step-aerobic programları için personel eğitebilir PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
kardiyo egzersizlerinin temel kuralları güvenlik kuralları, ısınma ve soğuma ,aerobik egzersizi planlaması, step tahtasının kullanımı, temel hareketler, gösteri hazırlama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Step Aerobik nedir, Step Aerobikte temel araç ve gereçler konu anlatımı
2 Step Aerobikte kullanılan araç ve gereçler konu anlatımı
3 araç gereç ve müzik seçimi konu anlatımı ve uygulama
4 Step Aerobik antrenmanlarının temel ilkeleri konu anlatımı ve uygulama
5 ısınma ve önemi lecturing
6 Temel kuvvet çalışmaları konu anlatımı ve uygulama
7 Ayak ve kol çalışmaları -1 konu anlatımı ve uygulama
8 Ara Sınav
9 Ayak ve kol çalışmaları -2- konu anlatımı ve uygulama
10 Yeni başlayanlar için step aerobik programı konu anlatımı ve uygulama
11 Orta Seviye için step aerobik programı konu anlatımı ve uygulama
12 Üst Düzey için step aerobik programı konu anlatımı ve uygulama
13 müsabık sporcular için step aerobik programı konu anlatımı ve uygulama
14 step-Aerobik koreografileri konu anlatımı ve uygulama
15 dönem sonu sınıf performansı uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Müjde KURTARAL, Adım Adım Step, İl Press Baım& Yayın, 2003
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, yazılı kaynaklar, internet, cd

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 6 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 5 5
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 3 3
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 85