|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖKHAN ALKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
bu dersin amacı öğrencilere aerobik, Step ve Plates uygulamaların öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Step-Aerobik araç-gereçlerini tanımlayabilir ve kullanabilir |
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Step-Aerobik programlarını planlayabilir ve uygulayabilir |
PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | step-aerobic programları için personel eğitebilir |
PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
kardiyo egzersizlerinin temel kuralları güvenlik kuralları, ısınma ve soğuma ,aerobik egzersizi planlaması, step tahtasının kullanımı, temel hareketler, gösteri hazırlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Step Aerobik nedir, Step Aerobikte temel araç ve gereçler | konu anlatımı |
2 | Step Aerobikte kullanılan araç ve gereçler | konu anlatımı |
3 | araç gereç ve müzik seçimi | konu anlatımı ve uygulama |
4 | Step Aerobik antrenmanlarının temel ilkeleri | konu anlatımı ve uygulama |
5 | ısınma ve önemi | lecturing |
6 | Temel kuvvet çalışmaları | konu anlatımı ve uygulama |
7 | Ayak ve kol çalışmaları -1 | konu anlatımı ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ayak ve kol çalışmaları -2- | konu anlatımı ve uygulama |
10 | Yeni başlayanlar için step aerobik programı | konu anlatımı ve uygulama |
11 | Orta Seviye için step aerobik programı | konu anlatımı ve uygulama |
12 | Üst Düzey için step aerobik programı | konu anlatımı ve uygulama |
13 | müsabık sporcular için step aerobik programı | konu anlatımı ve uygulama |
14 | step-Aerobik koreografileri | konu anlatımı ve uygulama |
15 | dönem sonu sınıf performansı | uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Müjde KURTARAL, Adım Adım Step, İl Press Baım& Yayın, 2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları, yazılı kaynaklar, internet, cd |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 6 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 3 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 85 |