Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TA211 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: TA211 Adı: TÜRK KÜLTÜRÜ VE HALK BİLİMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AKİF ALAŞHAN (akifalashan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÜLHAN SÖZBİLEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere Türk Halk Biliminin muhtevasını, metotlarını, özelliklerini, kapsamını ve milli kültür ile ilişkisini kavratmak; öğrencileri somut olmayan kültürel miras değerlerinin aktarımı ve devamlılığı bağlamında bilinçlendirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Halk Biliminin amacını, kapsamını ve özelliklerini açıklayabilir. PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İnsan ilişkilerinin geliştirilmesinde Halk Biliminin rolünü tartışabilir. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Millet hayatında Halk Biliminin rolünü kavrayabilir. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Küreselleşme sürecinde Halk Biliminin rolünü tartışabilir. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Halk Biliminin öğelerini tanıyabilir. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Millet hayatı ile Halk Biliminin öğeleri arasındaki ilişkiyi sorgulayabilir. PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Halk Biliminin kapsamına giren edebi türleri tanıyabilir. PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Halk kültürünün sevdirilmesinde, dikkat çekici hale getirilmesinde dikkat edilmesi gereken ilkeleri sorgulayabilir. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Somut olmayan kültürel miras değerlerinin önemini ve kapsamını tartışabilir. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kültür, Milli Kültür ve Halk, Halk Bilimi Kavramları, Halk Edebiyatı, Halk Mimarisi, Halk Müziği, Halk Oyunları, Halk Bilgisi, Hayatın Dönüm Noktaları ile İlgili Gelenek ve Görenekler, Halk Mutfağı, Somut olmayan kültürel miras değerleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültür, Milli Kültür ve Halk, Halk Bilimi Kavramları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Halk Edebiyatı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Halk Sanatları, El Sanatları, Meslekler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Halk Mimarisi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Halk Müziği Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Halk Oyunları Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Halk Bilgisi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Halk Tiyatrosu Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Geleneksel Sporlar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Bayramlar, Törenler, Kutlamalar İnanışlar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Hayatın Dönüm Noktaları ile İlgili Gelenek ve Görenekler Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Halk Mutfağı Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Somut olmayan kültürel miras Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Somut olmayan kültürel miras Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Oğuz, Öcal. “Somut Olmayan Kültürel Miras: Türkiye’de Nevruz/Yenigün”. Millî Folklor, 17, 65, 2005: 5-8.
2 Artun, Erman.Türk Halkbilimi, İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2007.
3 Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü, İstanbul: Boğaziçi Yayınları,1992.
4 Somut Olmayan Kültürel Mirasın Koruması Sözleşmesi. (Çev. M. Öcal Oğuz, Yeliz Özay ve Pulat Tacar) Millî Folklor 65, 2005: 163-171.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 78