Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Halk Biliminin amacını, kapsamını ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İnsan ilişkilerinin geliştirilmesinde Halk Biliminin rolünü tartışabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Millet hayatında Halk Biliminin rolünü kavrayabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Küreselleşme sürecinde Halk Biliminin rolünü tartışabilir. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Halk Biliminin öğelerini tanıyabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Millet hayatı ile Halk Biliminin öğeleri arasındaki ilişkiyi sorgulayabilir. |
PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Halk Biliminin kapsamına giren edebi türleri tanıyabilir. |
PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Halk kültürünün sevdirilmesinde, dikkat çekici hale getirilmesinde dikkat edilmesi gereken ilkeleri sorgulayabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 |
Somut olmayan kültürel miras değerlerinin önemini ve kapsamını tartışabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Kültür, Milli Kültür ve Halk, Halk Bilimi Kavramları, Halk Edebiyatı, Halk Mimarisi, Halk Müziği, Halk Oyunları, Halk Bilgisi, Hayatın Dönüm Noktaları ile İlgili Gelenek ve Görenekler, Halk Mutfağı, Somut olmayan kültürel miras değerleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kültür, Milli Kültür ve Halk, Halk Bilimi Kavramları |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 |
Halk Edebiyatı |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 |
Halk Sanatları, El Sanatları, Meslekler |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 |
Halk Mimarisi |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 |
Halk Müziği |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 |
Halk Oyunları |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 |
Halk Bilgisi |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Halk Tiyatrosu |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 |
Geleneksel Sporlar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 |
Bayramlar, Törenler, Kutlamalar İnanışlar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 |
Hayatın Dönüm Noktaları ile İlgili Gelenek ve Görenekler |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 |
Halk Mutfağı |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 |
Somut olmayan kültürel miras |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 |
Somut olmayan kültürel miras |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Oğuz, Öcal. “Somut Olmayan Kültürel Miras: Türkiye’de Nevruz/Yenigün”. Millî Folklor, 17, 65, 2005: 5-8. |
2 |
Artun, Erman.Türk Halkbilimi, İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2007. |
3 |
Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü, İstanbul: Boğaziçi Yayınları,1992. |
4 |
Somut Olmayan Kültürel Mirasın Koruması Sözleşmesi. (Çev. M. Öcal Oğuz, Yeliz Özay ve Pulat Tacar) Millî Folklor 65, 2005: 163-171. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, projeksiyon, CD |