Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / TA213 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: TA213 Adı: SAHNE UYGULAMASI-I Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
KÜRŞAT ÖZCAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Animatör adayı öğrencilerin, sahneleme temelini aldıkları derslerdeki bilgi ve birikimlerini artık sahnede uygulayabilmeleridir. Sahnenin gerçeği ile yaşamın gerçeği arasındaki farkı anlamaları ve bazen bir tiyatro eserinin, bazen de farklı sahnelerin bütününün hem teorik hem de pratik olarak incelenip, sahneye uygulanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci, sahneye konulacak oyun için,önce bir oyuncunun çalışma yöntemini hem teorik hem pratik yönden incelemesi ve araştırması gerektiğini anlar. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bir oyunu çalışırken, oynayacağı karakter analizini teorik ve pratik olarak nasıl yapması gerektiğini öğrenip, sonra yaratıcılığını geliştirip sahnede pratik eder. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sadece oynayacağı karakterden değil tüm eserden sorumlu olduğunu öğrenir ve o oyunun yazarı, dönemi, ana teması, diğer karakterlerin ve kendi karakterinin psikolojik, sosyolojik durumları arasında bağlantı kurar. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 DÖÇ-4 Ele alınan ve sahneye uygulanmak istenen eserdeki kendi oynayacağı karakterini, derin yapısına inerek araştırır, bu konuda hem teorik hem pratik çalışmalar yapar ve kendi bakış açısıyla ifade eder. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Sahnede konsantrasyonun önemini anlayıp pratik eder. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Sahnede yapılan pratik çalışmalarla otokontrol sisteminin önemini kavrar. PÇ-14 Misafirlerin toplu olarak katıldığı gösteri organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Sahneye uygulanacak oyunun dekoru, ışığı, kostümü, dönemi, zamanı, yazarı, ana ve diğer karakterleri vs.. arasında bağlantı kurar. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Oyun,karakter seçimi,çeşitli yöntemlerle performans çalışmaları; oyunun ve karakterlerinin teorik ve pratik araştırma yöntemiyle çözümlenmesi, konsantrasyon eğitimi, uygulanacak oyunun dekoru, ışığı, kostümü, dönemi, zamanı, yazarı, ana ve diğer karakterlerinin özellikleri ve tahlili.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Açılış dersi ve öğrencileri tanıma. Sözlü anlatım ve uygulama
2 Sahne Uygulamaları bağlamında öğrencilerle sınıf içi egzersiz çalışmaları ve onları daha yakından tanıma Sözlü anlatım ve uygulama
3 Sahne Uygulamaları bağlamında oyun,karakter seçimi,çeşitli yöntemlerle performans çalışmaları Sözlü anlatım ve uygulama
4 Sahne Uygulamaları bağlamında bir oyuncunun çalışma yönteminin önemi ve araştırması Sözlü anlatım ve uygulama
5 Sahne uygulaması için seçilen oyunun ve karakterlerinin teorik ve pratik araştırma yöntemiyle çözümlenmesi Sözlü anlatım ve uygulama
6 Sahne uygulamaları bağlamında oynanacak oyunun ve karakterin belirlenmesi ve okuma provası, ezber. Sözlü anlatım ve uygulama
7 Sahne uygulamaları bağlamında kendilerini geliştirecek kişiye özel çalışmalar karakter analizi Sözlü anlatım ve uygulama
8 Ara Sınav
9 Sahne uygulamaları bağlamında karakterler arası ilişki ve bununla ilgili pratik çalışmalar Sözlü anlatım ve uygulama
10 Sahne uygulamaları bağlamında karakterler arası ilişki ve bununla ilgili pratik çalışmalar Sözlü anlatım ve uygulama
11 Karakterler arası sahne uygulaması,sahnede etki-tepki, konsantrasyon çalışması. Sözlü anlatım ve uygulama
12 Dekor,kostüm,müzik,ışık,karakter,oyun,ezber,sahne ,provalar. Sözlü anlatım ve uygulama
13 Sahne uygulamaları bağlamında duygu,düşünce ve dikkatlerin bir noktada yoğunlaşması ve oynanacak oyundaki karakterin sahnede yerini alması Sözlü anlatım ve uygulama
14 Sahne uygulamaları bağlamında duygu,düşünce ve dikkatlerin bir noktada yoğunlaşması ve oynanacak oyundaki karakterin sahnede yerini alması Sözlü anlatım ve uygulama
15 Sahne uygulamaları bağlamında duygu,düşünce ve dikkatlerin bir noktada yoğunlaşması ve oynanacak oyundaki karakterin sahnede yerini alması Sözlü anlatım ve uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yılmaz Arıkan, Uygulamalı Tiyatro Eğitimi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitapları, yazılı kaynaklar, internet, cd

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 6 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 6 30
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 114