Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenci, sahneye konulacak oyun için,önce bir oyuncunun çalışma yöntemini hem teorik hem pratik yönden incelemesi ve araştırması gerektiğini anlar. |
PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bir oyunu çalışırken, oynayacağı karakter analizini teorik ve pratik olarak nasıl yapması gerektiğini öğrenip, sonra yaratıcılığını geliştirip sahnede pratik eder. |
PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Sadece oynayacağı karakterden değil tüm eserden sorumlu olduğunu öğrenir ve o oyunun yazarı, dönemi, ana teması, diğer karakterlerin ve kendi karakterinin psikolojik, sosyolojik durumları arasında bağlantı kurar. |
PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
DÖÇ-4 Ele alınan ve sahneye uygulanmak istenen eserdeki kendi oynayacağı karakterini, derin yapısına inerek araştırır, bu konuda hem teorik hem pratik çalışmalar yapar ve kendi bakış açısıyla ifade eder. |
PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Sahnede konsantrasyonun önemini anlayıp pratik eder. |
PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Sahnede yapılan pratik çalışmalarla otokontrol sisteminin önemini kavrar. |
PÇ-14 Misafirlerin toplu olarak katıldığı gösteri organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Sahneye uygulanacak oyunun dekoru, ışığı, kostümü, dönemi, zamanı, yazarı, ana ve diğer karakterleri vs.. arasında bağlantı kurar. |
PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Oyun,karakter seçimi,çeşitli yöntemlerle performans çalışmaları; oyunun ve karakterlerinin teorik ve pratik araştırma yöntemiyle çözümlenmesi, konsantrasyon eğitimi, uygulanacak oyunun dekoru, ışığı, kostümü, dönemi, zamanı, yazarı, ana ve diğer karakterlerinin özellikleri ve tahlili. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Açılış dersi ve öğrencileri tanıma. |
Sözlü anlatım ve uygulama |
2 |
Sahne Uygulamaları bağlamında öğrencilerle sınıf içi egzersiz çalışmaları ve onları daha yakından tanıma |
Sözlü anlatım ve uygulama |
3 |
Sahne Uygulamaları bağlamında oyun,karakter seçimi,çeşitli yöntemlerle performans çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
4 |
Sahne Uygulamaları bağlamında bir oyuncunun çalışma yönteminin önemi ve araştırması |
Sözlü anlatım ve uygulama |
5 |
Sahne uygulaması için seçilen oyunun ve karakterlerinin teorik ve pratik araştırma yöntemiyle çözümlenmesi |
Sözlü anlatım ve uygulama |
6 |
Sahne uygulamaları bağlamında oynanacak oyunun ve karakterin belirlenmesi ve okuma provası, ezber. |
Sözlü anlatım ve uygulama |
7 |
Sahne uygulamaları bağlamında kendilerini geliştirecek kişiye özel çalışmalar karakter analizi |
Sözlü anlatım ve uygulama |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Sahne uygulamaları bağlamında karakterler arası ilişki ve bununla ilgili pratik çalışmalar |
Sözlü anlatım ve uygulama |
10 |
Sahne uygulamaları bağlamında karakterler arası ilişki ve bununla ilgili pratik çalışmalar |
Sözlü anlatım ve uygulama |
11 |
Karakterler arası sahne uygulaması,sahnede etki-tepki, konsantrasyon çalışması. |
Sözlü anlatım ve uygulama |
12 |
Dekor,kostüm,müzik,ışık,karakter,oyun,ezber,sahne ,provalar. |
Sözlü anlatım ve uygulama |
13 |
Sahne uygulamaları bağlamında duygu,düşünce ve dikkatlerin bir noktada yoğunlaşması ve oynanacak oyundaki karakterin sahnede yerini alması |
Sözlü anlatım ve uygulama |
14 |
Sahne uygulamaları bağlamında duygu,düşünce ve dikkatlerin bir noktada yoğunlaşması ve oynanacak oyundaki karakterin sahnede yerini alması |
Sözlü anlatım ve uygulama |
15 |
Sahne uygulamaları bağlamında duygu,düşünce ve dikkatlerin bir noktada yoğunlaşması ve oynanacak oyundaki karakterin sahnede yerini alması |
Sözlü anlatım ve uygulama |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Yılmaz Arıkan, Uygulamalı Tiyatro Eğitimi |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitapları, yazılı kaynaklar, internet, cd
|