| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Türkçe düşünme, konuşma beceri ve alışkanlığını kazanabilir. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Ana dilini doğru ve kurallarına uygun olarak konuşabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 |
Doğru ve etkili konuşma becerisinin geliştirilebilmesi için kullanılan yöntemleri uygulayabilir. |
PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans) hazırlıksız konuşmalar ve örnek uygulama çalışmaları, konuşma eğitimi. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 2 |
Konuşma, konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 3 |
Güzel ve etkili konuşma, Konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurları. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 4 |
Konuşma eğitimi: Konuşma öncesinde, konuşma sırasında ve konuşma sonrasında dikkat edilmesi gereken unsurlar. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 5 |
Konuşma içeriğinin düzenlenmesi ve konuşma metni hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 6 |
Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans) |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 7 |
Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans) |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Hazırlıksız konuşmalar ve örnek uygulama çalışmaları |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 10 |
Konuşmanın diğer dil becerileriyle (dinleme, okuma ve yazma) ilişkisi. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 11 |
Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik yapılacak etkinlikler |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 12 |
Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik yapılacak etkinlikler |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 13 |
Vurgu ve tonlama uygulamaları |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 14 |
Vurgu ve tonlama uygulamaları |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 15 |
Konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme ölçekleri geliştirme. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
ÇEVİK, Nuri (2002). Konuşma Tekniği, Kültür Bakanlığı Yayınları. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| kitap, projeksiyon, CD. |