Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Halk Biliminin amacını, kapsamını ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İnsan ilişkilerinin geliştirilmesinde Halk Biliminin rolünü tartışabilir. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Millet hayatında Halk Biliminin rolünü açıklayabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Küreselleşme sürecinde Halk Biliminin rolünü tartışabilir. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Halk Biliminin öğelerini tanıyabilir. |
PÇ-14 Kültür turlarında gruplara liderlik ederek, ziyaret edilen bölgelerin kültürel ve coğrafi özelliklerini ayrıntılı olarak tanıtır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Millet hayatı ile Halk Biliminin öğeleri arasındaki ilişkiyi sorgulayabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Halk Biliminin kapsamına giren edebi türleri tanıyabilir. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Halk kültürünün sevdirilmesinde, dikkat çekici hale getirilmesinde dikkat edilmesi gereken ilkeleri sorgulayabilir. |
PÇ-14 Kültür turlarında gruplara liderlik ederek, ziyaret edilen bölgelerin kültürel ve coğrafi özelliklerini ayrıntılı olarak tanıtır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 |
Somut olmayan kültürel miras değerlerinin önemini ve kapsamını tartışabilir. |
PÇ-16 Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerini kültür turları sırasında yerli ve yabancı turistlere aktararak bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 |
Türk kültürünün safhalarını bilir |
PÇ-24 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır.
|
|
DÖÇ-11 |
Türk kültür tarihi hakkında genel bir bilgi edinir. |
PÇ-24 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır.
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Orta Asya Türk kültürü, İslamiyet sonrası Türk kültürü, Türk kültüründe zaman içerisinde meydana gelen değişiklikler, Türk destanları; halk bilimi kavramları, halk edebiyatı, halk mutfağı, halk müziği, halk oyunları, Türk gelenek ve görenekleri, Türk mimarisi ve somut olmayan kültürel miras değerleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Halk, halk bilimi, kültür kavramı. Türk ve Türkiye isminin kökeni ve anlamı |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 |
Atlı göçebe Türk kültürü ve Orta Asya'daki ilk atlı göçebe kavimlerde sosyal ekonomik, askeri, siyasi ve dini ve kültürel yapı |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 |
Orta Asya'da kurulan ilk büyük Türk Devletlerinde sosyal ve kültürel hayat |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 |
İslamiyet öncesi Türklerde aile ve toplum yapısı, gündelik yaşam, hukuk, adalet, gelenek görenek vb |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 |
Orta Asya Türk Destanları |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 |
Orta Asya Türk göçleri ve Avrupa'ya göç eden Türk boylarında sosyal ve kültürel hayat |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 |
Türklerin İslamiyeti kabulü ve ilk Müslüman Türk Devletlerinde sosyal siyasi, ekonomik ve kültürel hayat |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İslami Dönem Türk Edebiyatı ve Destanları |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 |
Selçuklu İmparatorluğu döneminde Türk Kültür ve medeniyeti |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 |
Anadolu Selçuklu Devleti ve beylikler döneminde sosyal ve kültürel hayat |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 |
Osmanlı İmparatorluğu döneminde Türk Kültür ve Medeniyeti |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 |
Anadolu Türk kültürü (akrabalık ve komşuluk ilişkileri, imece, kutlama, tören), Anadolu'da geleneksel adetler (doğum, evlenme, ölüm, beslenme, sofra, giyim vb) |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 |
Atatürk devrimleri sonrasında Türkiye Cumhuriyeti döneminde sosyal ve kültürel hayattaki değişimler |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 |
Genel değerlendirme ve genel tekrar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Oğuz, Öcal. “Somut Olmayan Kültürel Miras: Türkiye’de Nevruz/Yenigün”. Millî Folklor, 17, 65, 2005: 5-8. |
2 |
Artun, Erman.Türk Halkbilimi, İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2007. |
3 |
Kafesoğlu, İbrahim. Türk Millî Kültürü, İstanbul: Boğaziçi Yayınları,1992. |
4 |
Somut Olmayan Kültürel Mirasın Koruması Sözleşmesi. (Çev. M. Öcal Oğuz, Yeliz Özay ve Pulat Tacar) Millî Folklor 65, 2005: 163-171. |
5 |
Ögel Bahaeddin, Türk Kültür Tarihine Giriş, C. I – II |
6 |
Ögel Bahaeddin , Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Cilt I-II |
7 |
Ögel Bahaeddin, İslamiyet’ten Önceki Türk Kültür Tarihi (Orta Asya Kaynak ve Buluntularına Göre) |
8 |
Memiş Ekrem,Türk Kültür Tarihi |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, projeksiyon, CD |