|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİST REHBERLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARİF AKPINAR (arifakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ÇONTU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin bir konu hakkında araştırma yapması, sunum hazırlayıp dinleyenlere performe etmesi, kendini ifade etme ve rapor hazırlaması becerilerini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sunum hazırlayabilir |
PÇ-1 Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi, rehberlik hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Seminer ödevi hazırlayabilir |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Derste öğrendikleriyle turizmin ekonomisini kavrayabilir |
PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-15 İlk yardımın temel kuralları hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kendini ifede etmeyi ve topluluk önünde konuşmayı öğrenir |
PÇ-24 Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
seminerlerin işbulma ve eğitim açısından rehberlik mesleğindeki önemi ile ilgili konular | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | rehberlik mesleğinde eğitimin önemi | konu anlatımı |
2 | seminerlerin rehberlik eğitimindeki önemi | konu anlatımı |
3 | rehberlerin çalışma vizesi almaları için seminerlerin önemi | konu anlatımı |
4 | rehberlik seminerlerinde işlenen temel konular | konu anlatımı |
5 | toplantı turizminin ülke turizmindeki yeri ve önemi | konu anlatımı |
6 | toplantı turizm çeşitleri | konu anlatımı |
7 | dernek toplantı türleri | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | şirket toplantı türleri | konu anlatımı |
10 | konaklama işletmelerinin toplantı turizmindeki yeri ve önemi | konu anlatımı |
11 | rehberlerin toplantı turizmindeki faaliyet alanları | konu anlatımı |
12 | toplantı ve seminerlerde çevre gezilerinin önemi | konu anlatımı |
13 | toplantı ve seminerlerde katılımcılar açısından zamanın önemi | konu anlatımı |
14 | toplantı organizatörleri ve rehberler arasındaki ilişkiler | konu anlatımı |
15 | genel tekrar | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | celil çakıcı toplantı organizasyonu | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitaplar ve notlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 70 |