Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Geleneksel el sanatları tekniklerinin sürekliliğini sağlamayı açıklayabilir. |
PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 |
Alan araştırmaları ile ilgili örnek verebilir. |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
|
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 |
Geçmiş ve günümüzdeki sanat yaklaşımlarını tanımlayabilir. |
PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanmayı eleştirebilir. |
PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 |
Farklı dönemlere ait süsleme unsurlarını tanıyarak uygulayabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
|
Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 |
Alanında kullanılan malzemeleri tanıyabilir. |
PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-7 |
Takım çalışması bilincine sahip olabilir. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-8 |
Teknolojik gelişmeleri izleyebilir. |
PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
|
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
El Sanatlarının Araştırılması Özelliklerinin Saptanması, Çeşitlerinin Belirlenmesi, Araştırılan Konuların Sınıfta Sunulması, Araştırılan Konuların Uygulanabilir Özelliklerinin Saptanması, El Sanatlarının Ekonomiye Olan Katkısının Belirlenmesi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
El sanatları tarihi ve geleneksel el sanatlar |
Sözlü anlatım ve uygulama |
2 |
El sanatları çeşitleri ve turistik el sanatlar |
Sözlü anlatım ve uygulama |
3 |
Renk bilgisi ve desen çizme çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
4 |
Dövme deseni çizme ve uygulama |
Sözlü anlatım ve uygulama |
5 |
Takı yapım çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
6 |
Çeşitli metaryal ile örgü yapım çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
7 |
Ahşap boyama çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ebru yapım çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
10 |
Dokuma yapım çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
11 |
Süs eşya yapım çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
12 |
Kukla yapım çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
13 |
Farklı materyaller ile oyuncak yapım çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
14 |
Origami yapım çalışmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
15 |
Turistik bebek yapımı çalişmaları |
Sözlü anlatım ve uygulama |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Bilgin N., Folklorik Yapma Bebekçilik, Kültür Bakanlığı Yayınları, ISBN No: 975-17-0806-0 |
2 |
Barışta H.Ö., Türk El Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1998, Ankara, ISBN No: 975-17-2054-0 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Çeşitli el işi materyalleri |