|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERAP ÇOBAN (seraps@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SELİN ZENGİN TAŞDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, uygulamalı sosyal araştırma sonuçlarını kavramak ve eleştirel bir şekilde değerlendirmek; kantitatif ve kalitatif araştırma yöntemlerini öğrenmek ve akademik standartlara uygun olarak araştırma verilerini sunmak için öğrencilere gerekli bilgiyi sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Belirli konular ile ilgili gerekli literatür taramasını yapabilir. |
PÇ-12 Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Profesyonel olarak sunum yapabilir. |
PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Seçilen iktisadi bir konu hakkında akademik olarak konuşabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders bir sosyal araştırma projesini tasarlamada ve yürütmede öğrencilere yardımcı olmak için yapılandırılmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seminer Konusunun Belirlenmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Seminer Konusunun Araştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Seminer Konusunun Araştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Seminer Konusunun Araştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Seminer Konusunun Araştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Seminer Konusunun Araştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Seminer Konusunun Araştırılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seminerin Yazılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Seminerin Yazılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Seminerin Yazılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Seminerin Yazılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Seminerin Yazılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Seminerin Yazılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Seminerin Yazılması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Halil Seyidoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 9. Baskı, Güzem can Yayınları, İstanbul, 2009. | |
2 | P. B. Medawar, Genç Bilimadamına Öğütler, TÜBİTAK Yay., Ankara, 1997. | |
3 | Mark Blaug, İktisatta Yöntem, Eflatun Yay., 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 7-15 | 3 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 15 | 3 | 10 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 160 |