|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU TOPCU (ebruerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, başta açık bir ekonomi olmak üzere ekonomideki temel makro iktisadi ilişkilerin açıklanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | IS-LM-BP Modelini açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplam Talep ve Toplam Arz kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Açık ekonomide toplam planlanan harcama ve hasıla düzeyi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
IS-LM Modeli, Toplam Talep, Toplam Arz, Hasıla ve Fiyat Düzeyi: Alternatif Makro Modeller, Dinamik Toplam Arz-Toplam Talep Modeli, Açık Ekonomide Toplam Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi, IS-LM-BP Modeli, Tüketim, Yatırım | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş - Makro İktisadi Modeller | Anlatım |
2 | IS-LM Modeli | Anlatım- Grafik Çizme |
3 | Toplam Talep-Toplam Arz | Anlatım- Grafik Çizme |
4 | Toplam Talep-Toplam Arz | Anlatım- Grafik Çizme |
5 | Hasıla ve Fiyat Düzeyi: Alternatif Makro Modeller | Anlatım- Grafik Çizme |
6 | Dinamik Toplam Arz-Toplam Talep Modeli | Anlatım- Grafik Çizme |
7 | Dinamik Toplam Arz-Toplam Talep Modeli | Anlatım- Grafik Çizme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Açık Ekonomide Toplam Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi | Anlatım- Grafik Çizme |
10 | Açık Ekonomide Toplam Planlanan Harcama ve Hasıla Düzeyi | Anlatım- Grafik Çizme |
11 | IS-LM-BP Modeli | Anlatım- Grafik Çizme |
12 | IS-LM-BP Modeli | Anlatım- Grafik Çizme |
13 | Mikro Temeller: Tüketim | Anlatım- Grafik Çizme |
14 | Mikro Temeller: Yatırım | Anlatım- Grafik Çizme |
15 | Tekrar | Anlatım- Grafik Çizme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mishkin, F. S. (2018). Makroeconomics Policy and Prcatice (makroekonomi Politika ve Uygulama, İkinci Basımdan Çeviri (Çeviri Editörleri: Prof. Dr. Selami Sezgin-Doç. Dr. Mehmet Şentürk) Ankara: Nobel | |
2 | Ünsal, E. (2017). Makro İktisat, Ankara: Murat Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 163 |