|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZKAN ARI (ozkanari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET AYDIN AVCI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin gözlem, algı, duygu, sezgi ve karar ögelerini ortaya koymasını sağlayabilmek. İnsan bedenini kavramak ve estetik uyum çerçevesinde algılayarak onu malzeme ile yeniden üretebilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Desenin tarihi gelişim sürecini kavrayabilir |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Görme biçimlerini kavrayabilir |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Desende ölçü, form, plan kavramlarını uygulayabilir |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Görsel biçime dayalı etütler yapabilir |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan bedeninin incelenmesi, Desende iç ve dış form, farkl ı dönemlerde sanatçıların desen anlayışlarının incelenmesi. Yüzey hacim ilişkileri çizgi perspektifi, figür ve portrede karakter anlatımlarına dayalı desen çalışmaları, detay etütleri, Desen çalışmalarında farklı malzemelerin olanakları, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kompozisyon | Modelin anatomik dış yapı özelliğini vurgulayarak ayrıntısıyla etüt etmek. |
2 | Perspektif | Modeli kas ve iskelet yap ısındaki kişisel özelliği vurgulayarak çizmek. |
3 | Oran, orantı | Işığa ve formun görünüşüne göre, çizgi değerlerini kullanarak hacmi ve planı ifade etmek. |
4 | Kompozisyon | Çizgi değerlerini kullanarak plan yaratma. Modeli inceleyerek bütünü görme. Bütünden ayrıntılara inerek ölçü oran unsurunu çizgi ile ifade etme. |
5 | Kompozisyon | Hareketi çizgi ve lekeyle farklı malzemelerle kısa sürede ifade etme. |
6 | Kompozisyon | Farklı dönemlerin değişik sanatçılarından desen örnekleri araştırarak inceleme. |
7 | Kompozisyon | Mekan, figür, nesne ilişkisini çizgiyle ifade etme. Mekanda yer alan figür ve nesnenin konum-hareket-plan ve perspektifini resim yüzeyine çizme. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Portre, karakteristik özellik, otoportre gibi kavramları öğrenmek. | Aynada kendi yüzünün kas ve iskelet yap ısını inceleyerek çizgi tekniği kullanarak yapabilme. |
10 | Portre, karakteristik özellik, otoportre gibi kavramları öğrenmek. | Kendi yüzündeki organların orantılarını ve anatomik yapı özelliklerini fark ederek özgün çalışma yapma. |
11 | Kompozisyon | Canlı modelden detay etüt etmek. |
12 | Gölge ve ışık üzerine Pratik Çalışmalar | İnsan vücudunda denge ve harekete yönelik algılarını çizgi ve lekeyle ifade etme. |
13 | Kompozisyon | Çok figürlü eskiz çalışması yapmak |
14 | Kompozisyon | Plan etkisini farklı çizgi değerleri ile çizmek |
15 | Kompozisyon | Plan etkisini farkl ı çizgi değerleri ile çizme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çizim Sanatı, Gabriel Martin Roig, Çev, Selva Suman, 1. Baskı, 2006, İstanbul. | |
2 | Baş ve Portre Çizme Sanatı, Jose M. Parramon, Çev. Erol Erduran, Remzi Kitabevi, 8. Baskı, 2003, İstanbul. | |
3 | Altın Oran, Saadettin Çağlarca, İnkılap Kitabevi, Birinci Baskı, 1997, İstanbul. | |
4 | Çizimin Sırları, Temel Karakalem Teknikleri - I Barrington Barber, Çev. Tolga Tanyel, Mira Yayıncılık, 3. Baskı, 2005, İstanbul. | |
5 | Human Anatomy For Artists, Andras Szunyoghy, Dr. György Feher, Könemann Verlagsgesellschaft, 2000 for this English editiıon, Printed in Hungary. | |
6 | BERGER, John. Görme Biçimleri. Yankı Yayınları. İstanbul,1978, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çeşitli büyüklüklerde ve dokularda kağıtlar, mürekkep, füzen, sulu boya, pastel boya, renkli kalemler, fırçalar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 4 | |
8.Dönem Ödevi | 4 | 4 | |
9.Proje | 4 | 4 | |
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 4 | 6 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |