|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NÜSHET GÖKSUN YENER METİN (goksunyener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NÜSHET GÖKSUN YENER METİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı; temel odak noktası sanat olan bölümde sanat tarihini ortaçağlardan 20.yüzyıla kadar dönem ve akımlarıyla tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat tarihinin dönemlerini, akımlarını, sanatçıları, bir sanat eserinin konu, üslup, malzeme ve teknik özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Bir sanat eseri gördüğünde bunu sanat tarihinden örneklerle ilişkilendirerek çözümler |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanat tarihi bilgisinden yararlanarak bir sanat üretiminin niteliğini değerlendirir |
PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-10 Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumsal, ekonomik ve siyasi koşullarla bağlantılı olarak sanat alanındaki gelişmeler incelenecektir. Derste resim, heykel, mimari ve seramik alanındaki örnekler üzerinde durulacak, farklı malzeme ve teknikler, sanatçılar, sanat koruyucuları, sanat kurumları ve sanat eserleri gibi konular değerlendirilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Empresyonizm. | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar, İstanbul Bizans dönemi anıt ve yapılarının yerinde incelenmesi |
2 | Fovizm. | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar, İstanbul Bizans dönemi anıt ve yapılarının yerinde incelenmesi |
3 | Ekspresyonizm. | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar, İstanbul Bizans dönemi anıt ve yapılarının yerinde incelenmesi |
4 | DADA | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar. |
5 | BAUHAUS | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar. |
6 | NEO PLASTİSİSZM | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar. |
7 | ART BRUT | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar, belgesel gösterimi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | SOYUT DIŞAVURUMCULUK | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar, |
10 | PERFORMANS SANATI | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar, |
11 | YERLEŞTİRME SANATI | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar, |
12 | FOTO REALİZM | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar, |
13 | DÜNYA SANATI | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar. |
14 | TEKRARLAR | Konu anlatımı, powerpoint sunum, okumalar. |
15 | SUNUMLAR QUIZ | SINAVA HAZIRLIK |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GOMBRICH, E.H.; Sanatın Öyküsü | |
2 | 1986 HOLLINGSWORTH, Mary; Dünya Sanat Tarihi | |
3 | LYNTON, Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, 1982 | |
4 | Bertrand Russell, Batı Felsefesi Tarihi I ve II, Say Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, kaynak kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 2 | |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | |
9.Proje | 1 | 1 | |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 2 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 110 |