|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HÜSEYİN KALEMLİ (hkalemli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikasındaki Gelişmeleri kavratma | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikasındaki Gelişmeleri Tartışabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye’nin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk Dış Politikasının geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Cumhuriyet Döneminde Türk Dış Politikasındaki gelişmeler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | Son Dönem Osmanlı Devleti Dış Politikası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | Mütareke ve Milli Mücadele Döneminde Türk Dış Politikası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | Sovyetler Birliği ile ilişkiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Batılı Devletler ile ilişkiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Lozan'ın bıraktığı meselelerin çözümü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | Balkanlarda İşbirliği çabaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sadabat Paktı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | İkinci Dünya Savaşı Türk Dış Politikası(1945-1950) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | Demokrat Parti Dönemi Türk Dış Politikası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | Soğuk Savaş Dönemi Küresel Değişiklikler ve Bölgesel Çekişmeler(1960-1990) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikası Bölge ülkeleri ile ilişkiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikası: Kafkaslar ve Türk Dünyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | Genel Değerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fahir Armaoğlu: 20.Yüzyıl Siyasi tarihi | |
| 2 | Yusuf Hikmet Bayur Türkiye Devletinin Dış Siyasası | |
| 3 | Çağrı Erhan, Türk Amerikan İlişkilerinin Tarihsel Kökenleri, Ankara 2002 | |
| 4 | Ömer Kürkçüoğlu, Türk-İngiliz İlişkileri (1919-1926), Ankara 1978 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar Projecsiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||