|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 5 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HÜSEYİN KALEMLİ (hkalemli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkiye Cumhuriyeti’nde siyasi, kültürel, ekonomik, eğitim ve bilimsel gelişmelerin öğrenilmesi, Türkiye’nin dış politikalarının iyi anlaşılması, küçülen dünyadaki devletlerarası ilişkilerin kavranması, | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Cumhuriyetin önemini ve karşılaşılan zorlukları kavrar |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | türk dönemi Türk dış politikasının çerçevesini çizer |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk Demokrasisinin sosyal, ekonomik ve kültürel temellerini öğretir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu, Türkiye Cumhuriyeti tarihi; Dış gelişmeler ve Türkiye; Atatürk döneminde Türkiye’deki gelişmeler, Avrupa devletleriyle ilişkiler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | II. Meşrutiyet ve siyasi gelişmeler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | Mütareke Dönemi | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Cumhuriyet Halk Partisi, 1924 Anayasası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Çok partili hayata geçiş çabaları İktidar muhalefet ilişkisi, yasama, yürütme, seçimler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | Lozan Sonrası Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Atatürk dönemi iktisadi gelişmeler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | İkinci Dünya Savaşı Türk Dış Politikası(1945-1950) | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | Çok Partili Siyasal Yaşam ve Demokrat Parti ve İktidarı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | Demokrat Parti Dönemi Türk Dış Politikası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | Çok Partili Siyasal yaşam ve Demokrat Parti ve İktidarı. 1960 İhtilali ve Anayasası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | 12 Mart 1971 Muhtırası ve 1970 İhtilali ve Anayasası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikası | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Berkes, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Ankara, 1973 | |
| 2 | Tunaya, Tarık Zafer, Türkiye’de Siyasi Partiler, III cilt, İstanbul, 1974. | |
| 3 | Armaoğlu, Fahir, Siyasi Tarih, Ankara, 1975. | |
| 4 | Oran, Baskın, Türk Dış Politikası, c.I, II, İstanbul, 2001. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 176 | ||