|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilgisayar teknolojileri konusunda genel bilgi vermek. Bilgisayar teknolojisini Tarih araştırmalarında kullanabilmesini sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilişim teknolojilerini genel olarak değerlendirebilir. |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-2 | Yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| DÖÇ-3 | Kelime işlemci programlarını açıklayabilir. |
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir. PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir. PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilgi ve teknoloji, Bilgisayar teknolojisi ve Tarih bilimi, Tarihsel verileri bilgisayar teknolojisiyle kullanabilmek. İnternette veri tarama, Powerpoint ile sunum. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Power Point Sunu Programı -I_ | Power Point Sunu Programı -I_ |
| 2 | Power Point Sunu Programı -II | Power Point Sunu Programı -II |
| 3 | Power Point Sunu Programı -III | Power Point Sunu Programı -III |
| 4 | İnternette Surf ve Arama. Fax Gönderme | İnternette Surf ve Arama. Fax Gönderme |
| 5 | Scanner’dan Tarama | Scanner’dan Tarama |
| 6 | Yazıcı Kurma ve Kullanma | Yazıcı Kurma ve Kullanma |
| 7 | Yardımcı Programlar (Media Player, Winamp, Winzip) -I | Yardımcı Programlar (Media Player, Winamp, Winzip) -I |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yardımcı Programlar (Media Player, Winamp, Winzip)-II | Yardımcı Programlar (Media Player, Winamp, Winzip)-II |
| 10 | Outlook İle Mail Alma/Gönderme | Outlook İle Mail Alma/Gönderme |
| 11 | Çeşitli resmi kurumlardan araştırma verileri oluşturma -I- | Çeşitli resmi kurumlardan araştırma verileri oluşturma -I- |
| 12 | Çeşitli resmi kurumlardan araştırma verileri oluşturma -II- | Çeşitli resmi kurumlardan araştırma verileri oluşturma -II- |
| 13 | Çeşitli yayın organlarını tarayarak veri toplama -1- | Çeşitli yayın organlarını tarayarak veri toplama -1- |
| 14 | Çeşitli yayın organlarını tarayarak veri toplama -II- | Çeşitli yayın organlarını tarayarak veri toplama -II- |
| 15 | Bilgisayar ve internetin bilime katkısının değerlendirilmesi tartışılması | Bilgisayar ve internetin bilime katkısının değerlendirilmesi tartışılması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hasan Çebi Bal, Bilgisayar ve İnternet Kullanımı ABP yayınları | |
| 2 | Office XP Enine Boyuna, Microsoft Yayınları | |
| 3 | İhsan Karagülle & Zeydin Pala, Yeni Başlayanlar için Bilgisayar XP Edition, - Türkmen kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve projeksiyon makinesi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | 10 | 1 | 30 |
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 94 | ||