|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞLETME TEZSİZ (YÜKSEK LİSANS) (İKİNCİ ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, KORHAN KARACAOĞLU, MUSTAFA ÜNSALAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimsel sosyal inceleme için sosyal bilim çerçevesini kavramak. Ampirik araştırmaları yürütmek için çeşitli metodları kavramak, Çeşitli araştırma metodlarının kullanımında eğilim ve modelleri incelemek, Önemli araştırma terimleri, kavramları ve tekniklerini değerlendirmek ve analiz etmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini belirleyebilir. |
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini izah edebilir. |
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini ayırt edebilir. |
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bir araştırma raporu hazırlayabilir. |
PÇ-15 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, sosyal araştırmada farklı yaklaşımlar, düşünceler ve sorunlara ilişkin bir genel değerlendirme sunar. Öğrencilere akademik ve mesleki incelemeler için bir dizi yararlı yöntem üzerinde durur. Uygulamaları inceleyerek, metodolojilerin güçlü ve zayıf yanlarını (eleştirilen yönlerini) kalitatif ve kantitatif gelenekler açısından değerlendirir. Bu ders bir araştırma metodolojini tasarlarken ilgili çeşitli kararları ve adımları anlamayı sağlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel Yöntem ve Bilim Felsefesi | Konu anlatımı |
2 | Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalının Belirlenmesi | Konu anlatımı |
3 | Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi | Konu anlatımı |
4 | Araştırma Tasarımı | Konu anlatımı |
5 | Araştırma Evreni ve Örnekleme | Konu anlatımı |
6 | Ölçme ve Ölçekleme | İşletme Yönetimi ile İlgili Bir Ölçek Geliştirme |
7 | Veri Toplama Teknikleri | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Verilerin Analize Hazırlanması | Konu anlatımı |
10 | Nicel Veri Analizi-I | Örnek Olay Çözümü |
11 | Nicel Veri Analizi-II | IBM SPSS İstatistik Programında Çalışma, Performans Ödevi |
12 | Nicel Veri Analizi-III | IBM SPSS İstatistik Programında Çalışma |
13 | Nitel Veri Analizi | Konu anlatımı |
14 | Araştırma Raporunun Hazırlanması | IBM SPSS İstatistik Programında Çalışma Performans Ödevi ve Sunum |
15 | SPSS ile Örnek Uygulaması | Seminer presentation |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Özdamar, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I-II. Eskişehir: Kaan Kitapevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches (7th Edition), Needham Heights: Ally&Bacon, 2009 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |