Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / AİT101 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: AİT101 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL SÜRMELİ (betulsurmeli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BETÜL SÜRMELİ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk İlke ve İnkılapları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlının yıkılış sürecini tartışabilir PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı devletinin yıkılışı ile I.Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Milli mücadele sürecini tartışabilir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnkılap’ın tanımı, evreleri ve gelişim ortamı, 19. ve 20. yüzyıl Osmanlı fikir akımları, 1876 Kanun-i Esasi’nin ilanı-1, I. Meşrutiyet, 1908 Kanun-i Esasi’nin ilanı-2, II. Meşrutiyet, 20. yüzyılda Osmanlı Devletinin genel durumu, Trablusgarp Harbi, Balkan Harpleri, I. Dünya Savaşı, Cepheler, Osmanlı Devleti’nin parçalanması, Mondros Ateşkes Antlaşması, Anadolu’nun işgali, işgaller karşısında tepkiler, Kuva-i Milliye, Kurtuluş Savaşının hazırlık aşaması (Havza Genelgesi, Amasya Genelgesi, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi, Amasya Protokolü), Son Osmanlı Mebusan Meclisinin toplanması, Misak-ı Milli Kararları, Sevr Antlaşması, TBMM’nin açılması, düzenli orduya geçiş.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
2 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler) Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
3 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
4 Devleti kurtarma ve reform çabaları Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
5 Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketle Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
6 Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (savaşlar) Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
7 Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
8 Ara Sınav
9 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
10 Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
11 Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
12 Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
13 Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
14 TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
15 Genel Değerlendirme Konu anlatımı,soru cevap,tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Komisyon, Okutman Yayınları, 2009.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60