|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL SÜRMELİ (betulsurmeli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BETÜL SÜRMELİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk İlke ve İnkılapları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlının yıkılış sürecini tartışabilir |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı devletinin yıkılışı ile I.Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Milli mücadele sürecini tartışabilir. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnkılap’ın tanımı, evreleri ve gelişim ortamı, 19. ve 20. yüzyıl Osmanlı fikir akımları, 1876 Kanun-i Esasi’nin ilanı-1, I. Meşrutiyet, 1908 Kanun-i Esasi’nin ilanı-2, II. Meşrutiyet, 20. yüzyılda Osmanlı Devletinin genel durumu, Trablusgarp Harbi, Balkan Harpleri, I. Dünya Savaşı, Cepheler, Osmanlı Devleti’nin parçalanması, Mondros Ateşkes Antlaşması, Anadolu’nun işgali, işgaller karşısında tepkiler, Kuva-i Milliye, Kurtuluş Savaşının hazırlık aşaması (Havza Genelgesi, Amasya Genelgesi, Erzurum Kongresi, Sivas Kongresi, Amasya Protokolü), Son Osmanlı Mebusan Meclisinin toplanması, Misak-ı Milli Kararları, Sevr Antlaşması, TBMM’nin açılması, düzenli orduya geçiş. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
2 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler) | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
3 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
5 | Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketle | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (savaşlar) | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
7 | Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
12 | Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
13 | Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
14 | TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Konu anlatımı,soru cevap,tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Komisyon, Okutman Yayınları, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |