Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / YBD101 - TURİZM ANİMASYONU

Kodu: YBD101 Adı: YABANCI DİL-I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM ANİMASYONU
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HATİCE ÇAKIR (hatice.cakir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde İngilizce iletişim kurabilmelerini ve somut ihtiyaçlarının giderilmesini amaçlayan günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale getirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 konuşma İngilizcesinde faydalı olabilecek kalıpları bilir PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 temel düzeyde kelime bilgisi edinir PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
PÇ-7 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Geniş zaman, sıfatlar, zamirler, zaman edatları, tekil-çoğul isimler, isimler, sayılar, meslekler, ülkeler, diller ve milliyetler, kendini tanıtma, başkasını tanıtma, aile, spor, yiyecek ve içecek, saati söyleme, alfabe, telefonda konuşma, günler, günlük ifadeler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Selamlaşma, kendini tanıtma, 'to be' fiili, sahiplik sıfatları: my, your. 1-10 sayılar, çoğullar, 'to be' fiili. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
2 Ülkeler, kişi zamirleri: he/she/they, sahiplik sıfatları: his/her Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
3 Sahiplik zamirleri: his/her, 11-30 sayılar, sıfatlar. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
4 Meslekler, başkasını tanıtma, 'to be' fiili Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
5 'to be' fiilinin olumsuz ve soru hali, sık kullanılan ifadeler ve cümleler. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
6 Sahiplik sıfatları: our/ their, sahiplik eki '-s', aile üyelerini tanımlama. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
7 Sahiplik fiili: have/has, alfabe, telefon konuşmasını anlama, email adresini söyleme. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
8 Ara Sınav
9 Sevdiğin sporlar, yiyecek ve içecekler hakkında konuşma. Geniş zamanda cümleler kurma. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
10 Belirteçler: a/an.Diller ve milliyetler. Sayılar ve fiyatlar. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
11 Saati söyleme, geniş zaman: he/she, sıklık zarfları. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
12 Birlikte kullanılan kelimeler, günler, zaman edatları. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
13 Soru sözcükleri, nesne zamirleri. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
14 İşaret zamirleri: this/that, adjectives, kartpostal yazma. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
15 Ricada bulunma: Can I...?, Bir şehirdeki mekanlar. Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 New Headway Beginner-Student's Book 4th Edition
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İngilizce ders kitabı, slaytlar, tahta, bilgisayar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60