|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin rekreasyon ve animasyon uygulama becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | rekreasyon ve animasyon kavramlarını bilir ve boş zamanları organize edebilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır PÇ-14 Misafirlerin toplu olarak katıldığı gösteri organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | bir animasyon departmanını yönetebilir |
PÇ-2 Turizm alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. PÇ-19 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | boş zaman etkinliklerini planlayabilir |
PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
bu ders, rekreasyon ve animasyon teorisini ve örnek uygulamalarını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | turizm ve turist kavramları. turizm olayının yapısal özellikleri, turistlerin genel anlamda beklentileri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | zaman, boş zaman, rekreasyon ve animasyon kavramlarının analizi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | rekreasyon ve turizm ilişkisi, aktif tatil kavramı. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Rekreasyon/animasyon planlama ilkeleri ve projelendirme aşamaları. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | animasyon yönetimi ve işletmeciliği. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | rekreasyon/animayon faaliyetlerinin türleri. işletmeler için doğru faaliyet seçimi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik, liderlik türleri, liderlik rolü farklılaşması, liderlik zorlukları. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rekreasyon faaliyetlerinin toplumda yaygınlaşmasının nedenleri, işletmelerin rekreasyon faaliyetlerini tercih etme nedenleri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | genel hatları ve kuralları ile spor animasyonu teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | genel hatları ve kuralları ile çocuk animasyonu teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | genel hatları ve kuralları ile sahne animasyonu teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | genel hatları ve kuralları ile kültürel animasyon teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | genel hatları ve kuralları ile çocuk animasyonu teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | dönem sonu sınıf uygulaması. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | boş zaman ve rekreasyon yönetimi, Ayhan GÖKDENİZ | |
2 | REKREASYON: Boş Zamanları Değerlendirme, Suat KARAKÜÇÜK | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, görsel materyaller, çeşitli oyun araçları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |