|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA AÇAR (fatmaacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA AÇAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kalabalıkların ve grupların başarılı biçimde yönetilebilmesine ilişkin bilgi ve beceriler kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kalabalıkların ve grupların özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-2 Kişi, kurum ve kuruluşlar için risk analizleri yaparak etkili güvenlik yapılanmaları oluşturur. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Grup dinamiğini ve kitle psikolojisini kavrayabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-2 Kişi, kurum ve kuruluşlar için risk analizleri yaparak etkili güvenlik yapılanmaları oluşturur. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplumsal olayların safhalarını ve başlatılma usullerini kavrayabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-2 Kişi, kurum ve kuruluşlar için risk analizleri yaparak etkili güvenlik yapılanmaları oluşturur. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Toplumsal olaylarda etkili müdahaleler sergileyebilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-2 Kişi, kurum ve kuruluşlar için risk analizleri yaparak etkili güvenlik yapılanmaları oluşturur. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Kavramlar, Kalabalık Türleri, Kalabalıkların Özellikleri, Kalabalık Psikolojisi, Kalabalıkların Gruba Dönüşmesi, Grup ve Grupların Özellikleri, Grup Dinamiği, Toplumsal Olayların Hazırlık Safhası, Toplumsal Olayları Başlatma Usulleri, Eylem Taktikleri ve Biçimleri, Provokatif Ortamdaki Kişi Tipleri: Liderler, Provokatörler, Etkilenenler, Seyirciler, Kalabalık Kontrolünde Genel İlkeler, Cop ve Göz Yaşartıcı Gaz Kullanımı, Kalabalıklarda Görüşme, Düzenler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, öğrencilerin elde edecekleri kazanımların öneminin tartışılması | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
2 | Kalabalık çeşitleri, kalabalıkların oluşumu ve özellikleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
3 | Grupların oluşumu | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
4 | Grupların özellikleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
5 | Kalabalıkların gruba dönüşmesi | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
6 | Kalabalıkların gruba dönüşmesi | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
7 | Toplumsal olay ve oluşum safhaları | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal olayın hazırlık aşaması | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
10 | Provokasyon zemininin hazırlanması | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
11 | Kitle psikolojisinin özellikleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
12 | Kitle içindeki kişilik tipleri - Liderler, provokatörler Psikopatlar,etkilenenler ve seyirciler | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
13 | Kitle içindeki kişilik tipleri - Liderler, provokatörler Psikopatlar,etkilenenler ve seyirciler | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
14 | Eylem taktikleri biçimleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
15 | Toplumsal olay ve provokasyonlarda etkili kolluk davranışları | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |