Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MRS106 - MİMARİ RESTORASYON

Kodu: MRS106 Adı: GENEL ARKEOLOJİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MİMARİ RESTORASYON
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BARIŞ EMRE SÖNMEZ (besonmez@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Arkeolojinin tanımı ve gelişimini incelemek; tarih öncesi (Prehistorik) dönemlerden Demir Çağı'nın sonuna kadar uygarlık tarihini incelemek; uygarlıkların belirleyici özelliklerini tanımlamak ve uygarlıklar arasındaki ilişkileri analiz etmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Arkeolojik kavramları açıklayabilir. PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışını açıklayabilir. PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Arkeolojinin diğer bilim dalları ile olan ilişkisini açıklayabilir. PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tarih öncesi dönemlerini açıklayabilir. PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Tarihi dönemleri açıklayabilir. PÇ-7 Arkeolojinin bilim dalı olarak ortaya çıkışı; Arkeolojik buluntuları, buluntuları sınıflamayı, buluntular için kullanılan tarihleme hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Arkeolojinin tanımı ve gelişimi; arkeolojiye yardımcı bilim dalları ve tarihi dönemler incelenir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Arkeolojinin tanımı ve gelişimi. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
2 Türkiye'de arkeolojinin gelişimi. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
3 Arkeolojiye yardımcı bilim dalları. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
4 Paleolitik ve Mesolitik dönem. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
5 Paleolitik ve Mesolitik dönem. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
6 Neolitik dönem. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
7 Neolitik dönem. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
8 Ara Sınav
9 Kalkolitik dönem. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
10 Kalkolitik dönem. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
11 Tunç dönemi. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
12 Tunç dönemi. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
13 Devletlerin (Uygarlıkların) doğuşu. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
14 Assur uygarlığı. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
15 Assur uygarlığı. Slayt gösterimi, terimlerin açıklanması, konu anlatımı ve soru-cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 AKURGAL, Ekrem (1997). Anadolu Kültür Tarihi. Ankara: TÜBİTAK.
2 SEVİN, Veli (1999). Anadolu Arkeolojisi. İstanbul: Der Yayınları.
3 SEVİN, Veli (2001). Anadolu’nun Tarihi Coğrafyası I. Ankara: TTKY.
4 LLOYD, S. (1989). Türkiye’nin Tarihi. Ankara: TÜBİTAK.
5 CHİLDE, G. (2006). Tarihte Neler Oldu. İstanbul: Kırmızı Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon makinesi.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 68