Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin yapım malzemelerini açıklayabilir. |
PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin yapım tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin bozulma nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin restorasyon ve konservasyon uygulamaları hakkında bilgi aktarabilir. |
PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin koruma ilkeleri ve yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin müzelerde koruma yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin müzelerde sergileme koşulları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin tanımı ve tarihçesi, yapım malzemeleri, yapım teknikleri, bozulma nedenleri, restorasyon ve konservasyon uygulamaları, koruma ilkeleri ve yöntemleri, müzelerde koruma ve sergileme koşulları, genel değerlendirme. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Resim, Kağıt, Deri Kökenli Tarihi Eserlerin Tanımı ve Tarihçesi |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
2 |
Yapım Malzemeleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
3 |
Yapım Malzemeleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
4 |
Yapım Teknikleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
5 |
Yapım Teknikleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
6 |
Bozulma Nedenleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
7 |
Bozulma Nedenleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Restorasyon ve Konservasyon Uygulamaları |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
10 |
Restorasyon ve Konservasyon Uygulamaları |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
11 |
Koruma İlkeleri ve Yöntemleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
12 |
Koruma İlkeleri ve Yöntemleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
13 |
Müzelerde Koruma ve Sergileme Koşulları |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
14 |
Müzelerde Koruma ve Sergileme Koşulları |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
15 |
Genel Değerlendirme. |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Çığ, K. (1971). Türk Kitap Kapları. İstanbul: Doğan Kardeş Matbaacılık Sanayi A.Ş. Basımevi. |
2 |
Binark, İ. (1975). Eski Kitapçılık Sanatlarımız. Ankara: Kazan Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği Yayınları. |
3 |
Özen Esiner, Ö. (1985). Yazma Kitapları Sözlüğü. İstanbul: İstanbul Üniversitesi - Fen Fakültesi Yayınları. |
4 |
Özen Esiner, Ö. (1998). Türk Cilt Sanatı. Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları. |
5 |
Bloom, M. J. (2003). Kâğıda İşlenen Uygarlık, Kâğıdın Tarihi ve İslam Dünyasına Etkisi. (Çev. Zülâl Kılıç). İstanbul: Kitap Yayınevi. |
6 |
Baydar, N. (2004). El Yazmalarında Belgeleme, Koruma ve Onarım Çalışmaları. 7. Müzecilik Semineri Bildirileri, 20-22 Ekim Harbiye-İstanbul, 79-84. |
7 |
İlden, S. (2009). Tahrip Olmuş El Yazmalarının Onarım ve Tedavi Teknikleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2/1, 65-87. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı |