Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MRS112 - MİMARİ RESTORASYON

Kodu: MRS112 Adı: RESİM, KAĞIT, DERİ KORUMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MİMARİ RESTORASYON
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SULTAN DALKIRAN (sultandalkiran@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SULTAN DALKIRAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin tanımı ve tarihçesi, yapım malzemeleri, yapım teknikleri, bozulma nedenleri, restorasyon ve konservasyon uygulamaları, koruma ilkeleri ve yöntemleri, müzelerde koruma ve sergileme koşulları konusunda bilgi sahibi olması amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi verebilir. PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin yapım malzemelerini açıklayabilir. PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin yapım tekniklerini açıklayabilir. PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin bozulma nedenlerini açıklayabilir. PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin restorasyon ve konservasyon uygulamaları hakkında bilgi aktarabilir. PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin koruma ilkeleri ve yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin müzelerde koruma yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin müzelerde sergileme koşulları hakkında bilgi verebilir. PÇ-29 Resim, kağıt ve deri hammaddeli eserlerin özellikleri ve korunması ile ilgili bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Resim, kağıt ve deri kökenli tarihi eserlerin tanımı ve tarihçesi, yapım malzemeleri, yapım teknikleri, bozulma nedenleri, restorasyon ve konservasyon uygulamaları, koruma ilkeleri ve yöntemleri, müzelerde koruma ve sergileme koşulları, genel değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Resim, Kağıt, Deri Kökenli Tarihi Eserlerin Tanımı ve Tarihçesi Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
2 Yapım Malzemeleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
3 Yapım Malzemeleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
4 Yapım Teknikleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
5 Yapım Teknikleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
6 Bozulma Nedenleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
7 Bozulma Nedenleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
8 Ara Sınav
9 Restorasyon ve Konservasyon Uygulamaları Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
10 Restorasyon ve Konservasyon Uygulamaları Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
11 Koruma İlkeleri ve Yöntemleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
12 Koruma İlkeleri ve Yöntemleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
13 Müzelerde Koruma ve Sergileme Koşulları Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
14 Müzelerde Koruma ve Sergileme Koşulları Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
15 Genel Değerlendirme. Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çığ, K. (1971). Türk Kitap Kapları. İstanbul: Doğan Kardeş Matbaacılık Sanayi A.Ş. Basımevi.
2 Binark, İ. (1975). Eski Kitapçılık Sanatlarımız. Ankara: Kazan Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği Yayınları.
3 Özen Esiner, Ö. (1985). Yazma Kitapları Sözlüğü. İstanbul: İstanbul Üniversitesi - Fen Fakültesi Yayınları.
4 Özen Esiner, Ö. (1998). Türk Cilt Sanatı. Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları.
5 Bloom, M. J. (2003). Kâğıda İşlenen Uygarlık, Kâğıdın Tarihi ve İslam Dünyasına Etkisi. (Çev. Zülâl Kılıç). İstanbul: Kitap Yayınevi.
6 Baydar, N. (2004). El Yazmalarında Belgeleme, Koruma ve Onarım Çalışmaları. 7. Müzecilik Semineri Bildirileri, 20-22 Ekim Harbiye-İstanbul, 79-84.
7 İlden, S. (2009). Tahrip Olmuş El Yazmalarının Onarım ve Tedavi Teknikleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2/1, 65-87.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60