|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SULTAN DALKIRAN (sultandalkiran@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SULTAN DALKIRAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye korunması gereken taşınmaz kültür varlıklarına ait yapı bilgisi ve bilinci kazandırmaktır. Bu amaçla Selçuklu ve Osmanlı Dönemi mimari eserlerini oluşturan geleneksel elemanlar yapısal açıdan incelenmektedir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Geleneksel yapı elemanlarının tanımlayabilir. |
PÇ-37 Geleneksel yapıların mimari olarak gruplandırılması; plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Geleneksel yapı elemanlarının yapı türüne göre değişimini anlatabilir |
PÇ-37 Geleneksel yapıların mimari olarak gruplandırılması; plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Geleneksel yapı elemanlarının teknik ve estetik özellikleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-37 Geleneksel yapıların mimari olarak gruplandırılması; plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Mimari eserlerde yer alan geleneksel yapı elemanlarını görseller üzerinde tanıyabilir. |
PÇ-37 Geleneksel yapıların mimari olarak gruplandırılması; plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Taşınmaz kültür varlıklarını oluşturan geleneksel yapı ögeleri; duvarlar, temel ve taşıyıcı sistem çeşitlerini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temeller, kagir temeller | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 2 | Devamlı kagir temeller, münferit kagir temeller | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 3 | Kazıklı temeller, tonozlu temeller | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 4 | Taşıyıcı sistem ve elemanları | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 5 | Devamlı taşıyıcılar, duvarlar kagir duvarlar | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 6 | Tabii taş duvarlar | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 7 | Moloz taş duvarlar | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yonu taş duvarlar | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 10 | Kesme taş duvarlar | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 11 | İstinat duvarları | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 12 | Harpuştalar, mermer duvarlar | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 13 | Toprak esaslı duvarlar | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 14 | Tuğla duvarlar | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 15 | Almaşık duvarlar | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Köksal, Ö. (1996). Yapı. Ankara: Zirve Yayınevi. | |
| 2 | Talya, H. (2007). Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları. İstanbul: Yem Yayınları. | |
| 3 | Toğrol, E. Tan, O. (2011). Kazıklı Temeller. İstanbul: Birsen Yayınevi. | |
| 4 | Akyürek, M. E. Cansu, M. O. (2020). Yapı Elemanları 1-Temel ve Duvar. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi. | |
| 5 | Aşanlı, M. (2021). Geleneksel Yapı Teknikleri Doğal ve Ekolojik Yapı Rehberi. İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 92 | ||