|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YUNUS KARA (yunuskara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YUNUS KARA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı,ülkelerin gelişmişlik ölçütü olan enerji talebi ve arzı ve bu süreçte oluşan çevre sorunlarının öğretilmesi, bunlara çözüm yaklaşımlarından en önemlisi olan alternatif enerji kaynaklarının belirlenmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Enerji ve doğa konularını tanımlayabilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Enerji çeşitlerini sınıflandırabilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Fosil enerji kaynaklarını açıklayabilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunlarını bilebilir, kaynaklarını sorgulayabilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanım alanlarına karar verebilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Enerji, atmosfer kirliliği, fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunları, yenilebilir enerji kaynakları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi, enerji çeşitleri. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 2 | Enerji ve doğa. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 3 | Fosil enerji kaynakları ve atmosfer kirliliği,fosil enerji kaynakları. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 4 | Yenilebilir enerji kaynakları. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 5 | Güneş enerji kullanımı ve tarihi, güneş radyasyonunun temelleri. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 6 | Güneş enerjisi teknolojileri | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 7 | Rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Jeotermal enerji. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 10 | Biokütle enerjisi. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 11 | Biokütle enerjisi. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 12 | Su enerjisi (hidroelektrik). | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 13 | Dalga ve gel-git enerjisi. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 14 | Hidrojen Enerjisi ve Geleceği | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 15 | Geri dönüşüm ve önemi. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Alternatif Enerji Kaynakları,Mustafa Acaroğlu,NOBEL YAYIN DAĞITIM | |
| 2 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları,H. Hüseyin Öztürk,Birsen Yayınevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon,ders dokümanları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 80 | ||