|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YUNUS KARA (yunuskara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YUNUS KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı,ülkelerin gelişmişlik ölçütü olan enerji talebi ve arzı ve bu süreçte oluşan çevre sorunlarının öğretilmesi, bunlara çözüm yaklaşımlarından en önemlisi olan alternatif enerji kaynaklarının belirlenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Enerji ve doğa konularını tanımlayabilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Enerji çeşitlerini sınıflandırabilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fosil enerji kaynaklarını açıklayabilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunlarını bilebilir, kaynaklarını sorgulayabilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanım alanlarına karar verebilir. |
PÇ-45 Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. PÇ-46 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enerji, atmosfer kirliliği, fosil enerji kaynaklarının yarattığı çevre sorunları, yenilebilir enerji kaynakları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enerji, tanımı, enerji kullanımının temel prensipleri ve tarihçesi, enerji çeşitleri. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
2 | Enerji ve doğa. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
3 | Fosil enerji kaynakları ve atmosfer kirliliği,fosil enerji kaynakları. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
4 | Yenilebilir enerji kaynakları. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
5 | Güneş enerji kullanımı ve tarihi, güneş radyasyonunun temelleri. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
6 | Güneş enerjisi teknolojileri | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
7 | Rüzgar enerjisinin prensipleri, rüzgar enerjisi dönüşüm sistemleri. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Jeotermal enerji. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
10 | Biokütle enerjisi. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
11 | Biokütle enerjisi. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
12 | Su enerjisi (hidroelektrik). | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
13 | Dalga ve gel-git enerjisi. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
14 | Hidrojen Enerjisi ve Geleceği | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
15 | Geri dönüşüm ve önemi. | Anlatma Yöntemi, Sunum Tekniği, Soru-Cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alternatif Enerji Kaynakları,Mustafa Acaroğlu,NOBEL YAYIN DAĞITIM | |
2 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları,H. Hüseyin Öztürk,Birsen Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon,ders dokümanları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |