|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FETHULLAH MUSTAFA AKALP (fmakalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERKAN HİRİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tiyatronun geçmişi hakkında bilgi verilerek tiyatro gösterisi yapılabilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tiyatronun tarihini anlatabilir. |
PÇ-2 Ana dil olarak Türkçenin ses özelliklerini, kural ve yapısını, dünya dilleri içindeki yerini bilir. Yazım kuralları, noktalama işaretleri, sözlü ve yazılı anlatım türleri, etkili ve güzel konuşma yöntemleri, Türk dili ve edebiyatında önemli eserler hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tiyatro türlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Ana dil olarak Türkçenin ses özelliklerini, kural ve yapısını, dünya dilleri içindeki yerini bilir. Yazım kuralları, noktalama işaretleri, sözlü ve yazılı anlatım türleri, etkili ve güzel konuşma yöntemleri, Türk dili ve edebiyatında önemli eserler hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bir tiyatro metnini dramatize edebilir. |
PÇ-2 Ana dil olarak Türkçenin ses özelliklerini, kural ve yapısını, dünya dilleri içindeki yerini bilir. Yazım kuralları, noktalama işaretleri, sözlü ve yazılı anlatım türleri, etkili ve güzel konuşma yöntemleri, Türk dili ve edebiyatında önemli eserler hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tiyatronun tarihi, tiyatro tarihinde ilkler, tiyatro türleri, seçilen bir oyunun sergilenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tiyatro ve tiyatro dili nedir | soru-cevap |
2 | Tiyatronun tarihi | soru-cevap |
3 | Ses alıştırmaları | soru-cevap |
4 | Tiyatro türleri hakkında genel bilgi | soru-cevap |
5 | Trajedi, komedi ve dram nedir | soru-cevap |
6 | Geleneksel Türk tiyatrosu (gölge oyunu, orta oyunu, meddah, köy seyirlik oyunları) | soru-cevap |
7 | Tiyatro uygulaması | gösteri |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tiyatro uygulaması | gösteri |
10 | Tiyatro uygulaması | gösteri |
11 | Tiyatro uygulaması | gösteri |
12 | Tiyatro uygulaması | gösteri |
13 | Tiyatro uygulaması | gösteri |
14 | Tiyatro uygulaması | gösteri |
15 | Tiyatro uygulaması | gösteri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yılmaz Arıkan - "A'dan Z'ye Tiyatro Kılavuzu" | |
2 | Hafize Çınar Güner, Hasan Nami Güner - "Eğitim için Tiyatro Uygulamaları: 3 Oyun" | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yılmaz Arıkan - "A'dan Z'ye Tiyatro Kılavuzu" Hafize Çınar Güner, Hasan Nami Güner - "Eğitim için Tiyatro Uygulamaları: 3 Oyun" |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |