|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Düşük ve yüksek derece killerin içeriği, pişirim yöntemleri, kullanım amaçları, porselen çeşitleri hakkında bilgi verilerek farklı kil bünyelerle karşılaştırmasının yapılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Porselen bünye reçetesi hazırlayabilir. |
PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Düşük derece seramik bünye reçetesi hazırlayabilir. |
PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yüksek ve düşük derece bünyelerin içeriğini tanımlayabilir. |
PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hazırladığı bünyelerden obje yapabilir. |
PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sınıflandırma, hammadde ve hazırlanması, şekillendirme, kurutma-pişirme, ak çini türleri, porselen türleri, kaolin, feldspat-kuvars yumuşak porselen, kemik porselen, sırçalı porselen, diş porseleni gibi porselen türlerinin ve düşük derece kil bünyelerin tanıtılması, çeşitli uygulamaların yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kilin tanımı, içeriği, çeşitleri | Anlatım, soru cevap |
2 | Seramik ve porselen hammaddeleri, çeşitleri, kullanım alanları | Anlatım, soru cevap |
3 | Düşük dereceli kil bünye reçetesi hazırlama | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
4 | Renkli düşük dereceli kil bünyeler hazırlama | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
5 | Tasarım yapılması ve başarılı reçetelerden kullanılarak uygulama yapılması | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
6 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
7 | Ürünleri kurutma, bisküvi ve sırlı fırınlama | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüksek dereceli kil bünye reçetesi hazırlama | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
10 | Renkli yüksek dereceli kil bünyeler hazırlama | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
11 | Tasarım yapılması ve başarılı reçetelerden kullanılarak uygulama yapılması | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
12 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
13 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
14 | Uygulamaya devam edilmesi | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
15 | Ürünleri kurutma, bisküvi ve sırlı fırınlama | Anlatım, soru- cevap, demostrasyon |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ARCASOY, Ateş. Seramik Teknolojisi, İstanbul, Marmara Üniversitesi G.S.F. Yayınları No:1 1983. | |
2 | Daniel Rhodes, Clay and Glazes for the pottery, Chilton Company,Philadelphia,New York,1962 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |