Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / SER215 - SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK

Kodu: SER215 Adı: SERAMİK KİL TEKNOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK, CAM VE ÇİNİCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Düşük ve yüksek derece killerin içeriği, pişirim yöntemleri, kullanım amaçları, porselen çeşitleri hakkında bilgi verilerek farklı kil bünyelerle karşılaştırmasının yapılması

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Porselen bünye reçetesi hazırlayabilir. PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Düşük derece seramik bünye reçetesi hazırlayabilir. PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yüksek ve düşük derece bünyelerin içeriğini tanımlayabilir. PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Hazırladığı bünyelerden obje yapabilir. PÇ-10 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sınıflandırma, hammadde ve hazırlanması, şekillendirme, kurutma-pişirme, ak çini türleri, porselen türleri, kaolin, feldspat-kuvars yumuşak porselen, kemik porselen, sırçalı porselen, diş porseleni gibi porselen türlerinin ve düşük derece kil bünyelerin tanıtılması, çeşitli uygulamaların yapılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kilin tanımı, içeriği, çeşitleri Anlatım, soru cevap
2 Seramik ve porselen hammaddeleri, çeşitleri, kullanım alanları Anlatım, soru cevap
3 Düşük dereceli kil bünye reçetesi hazırlama Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
4 Renkli düşük dereceli kil bünyeler hazırlama Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
5 Tasarım yapılması ve başarılı reçetelerden kullanılarak uygulama yapılması Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
6 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
7 Ürünleri kurutma, bisküvi ve sırlı fırınlama Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
8 Ara Sınav
9 Yüksek dereceli kil bünye reçetesi hazırlama Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
10 Renkli yüksek dereceli kil bünyeler hazırlama Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
11 Tasarım yapılması ve başarılı reçetelerden kullanılarak uygulama yapılması Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
12 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
13 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
14 Uygulamaya devam edilmesi Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
15 Ürünleri kurutma, bisküvi ve sırlı fırınlama Anlatım, soru- cevap, demostrasyon
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 ARCASOY, Ateş. Seramik Teknolojisi, İstanbul, Marmara Üniversitesi G.S.F. Yayınları No:1 1983.
2 Daniel Rhodes, Clay and Glazes for the pottery, Chilton Company,Philadelphia,New York,1962
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 3 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90